szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A múlt évben a magyar sörpiac 4,45 százalékkal csökkent az előző évhez képest, a négy legnagyobb gyártócég által értékesített sör mennyiségét alapul véve - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke kedden.

A sörszövetség három tagvállalat - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak és a Heineken - valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,185 millió hektoliter sört értékesített, szemben az előző évi 6,312 millió hektoliterrel. Ezek a cégek a magyar sörpiac mintegy 95 százalékát képviselik. 

Az elnök szerint az idén várhatóan nő a sör értékesítése Magyarországon, azaz az eladott mennyiség várhatóan eléri, sőt, meghaladja a 2012-es szintet a várakozások szerint. Ezeket a terveket azonban az ország gazdasági helyzete és az időjárás is jelentősen befolyásolhatja - mondta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!