Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Akad egy építőipari cég Tiszakécskén, amely a Simicska-féle Közgépnél is messze jobban teljesített.
Két éve még autópályát sem épített, tavaly már a leggyorsabban növekvő építőipari csoportnak nevezhette magát a tiszakécskei Duna Aszfalt Kft. A Simicska Lajos első számú oligarcha érdekeltségébe tartozó, a közpénzes közbeszerzéseken taroló Közgép Zrt.-t megszégyenítő tempóban száguld: tavaly 28 milliárdról 54 milliárd forintra növelte, azaz csaknem megduplázta az árbevételét. A nyereség még látványosabban, egymilliárdról 3,8 milliárdra ugrott, amiből a cégjegyzékben szereplő két tulajdonos, Varga Károly és Szíjj László együtt 1,8 milliárd forint osztalékot vesz ki. Ami a dinamikát illeti, a Duna Aszfalt jócskán rávert a Közgépre, amely 2012-es forgalmától hajszállal elmaradva 60,5 milliárd forint árbevételt és az előző évinél 1,1 milliárddal több, 4,3 milliárd forint nyereséget könyvelt el.
A korábban főleg önkormányzati megrendelésekre dolgozó, az 1991-ben a kicsiny Vakond Kft.-vel indult, de azóta csoporttá terebélyesedett Duna Aszfalt nagy kiugrása az volt, hogy 2012-ben megnyerte a Makótól a román határig terjedő sztrádaszakasz építését.
A cég terjeszkedéséről további részleteket az e heti HVG-ben olvashatnak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.