Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A spanyol Vueling légitársaság Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Barcelona-El Prat között indít járatokat.
Heti három járatot indított a spanyol Vueling légitársaság Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Barcelona-El Prat között. A részben diszkont formában működő társaság gépei szerdán, pénteken és szombaton közlekednek a két város között a nyári menetrendben, ezzel 14 300 ülőhely-kapacitást teremtve az útvonalon, amelyet jelenleg Budapestről két másik légitársaság, a Wizz Air és a Ryanair is kiszolgál.
Javier Suarez, a légitársaság járatüzemeltetési igazgatója hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, azért választották ezt az útvonalat, mert a Vueling nemcsak közvetlen, úgynevezett "point to point", hanem átszálló utasokra is épít, Barcelonából pedig a dél-spanyol régió összes fontos városa elérhető a légitársaság járataival. Jelezte: a tavalyi évben 18 millió utasuk volt, 20 százalékuk átszálló. A légitársaságnak 2013-ban 17 millió utasa volt, 222 útvonalat üzemeltetett, nyeresége 130 millió eurót tett ki.
Javier Suarez közölte: 2014-re 20 milliós utasszámot várnak, 90-re emelkedik Airbus A320-as és A321-es gépekből álló flottájuk és 300 fölé emelkedik a járataik száma.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a sajtótájékoztatón örömét fejezte ki, hogy a Vueling elindította barcelonai járatát és reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a spanyol társaság járata sikeres lesz és több gépet közlekedtetnek majd a magyar főváros és Barcelona között.
A Vuelinget 2004-ben alapították, jelenleg 285 járatot üzemeltet Európába, a Közel-Keletre és Afrikába. A British Airways és a spanyol Iberia légitársaságok tualjdonosa, az International Airlines Group (IAG) 2013-ban vásárolta fel, miután a Vueling összeolvadt egy spanyol versenytársával, a Clickairrel.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.