szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy startup cég elindításán fáradozik? Van egy rossz hírünk: valószínűleg be fog dőlni vállalkozása. Legalábbis egy felmérés szerint 75%-ra ez a sors vár. De itt van néhány tipp befutott cégek vezetőitől, ami segíthet a napos oldalra kerülni.

Ne bonyolítsa túl!

„A termékfejlesztés olyan, mint a bőröndbe való bepakolás. Gondold át, mire van leginkább szükséged, majd felezd meg!” - mondja Jonathan Wegener, a Timehop és az ExitStrategy alapítója.

„A fiatal vállalkozók hajlamosak túlkomplikálni a dolgokat a finanszírozástól kezdve a partneri együttműködéseken át a haszonbérleti szerződésig. Itt nem kell kreatívkodni, csak követni a normákat és transzparensnek maradni” – javasolja Jay Levy, a Zelkova Ventures és az Uproot Wines társalapítója.

Nem kell tökéletesre kidolgozni a prototípust!

„A legfőbb probléma, hogy a cégek többsége túl sokat vár a validációval. A termékfejlesztésnek megvan a maga ideje, prototípusnak elég csak a leendő termék egyszerűbb verzióját bemutatni, a termék piaci próbája nem egy-két gombon fog múlni, a prototípus túlzott finomításával rengeteg időt veszt a vállalkozás.” – vélekedik Jonathan Wegener.

Válogassa meg jól alkalmazottait!

„A munkaerő felvétel is kritikus pont, hiszen egy startup alkalmazottjának egyszerre több területen kell helytállni és ezt fontos időben a jelentkező tudtára adni, különben a rossz ember alkalmazásával hónapokat veszíthet a vállalkozás.” – hívja fel a figyelmet Kellee Khalil, a Lover.ly alapítója és ügyvezetője.

Ne titkolózzon a „nagy ötletről”!

„A legtöbb fiatal vállalkozó úgy érzi, hogy a világmegváltó ötletén kívül nincs semmije, ezért azt úgy őrzi, mint az anyamackó a bocsokat. Ráadásul hajlamosak azt gondolni, hogy még senkinek nem jutott előtte eszébe ez az ötlet. Nos, a valóság az, hogy valószínűleg már kitalálták a féltve őrzött bomba ötletet korábban is, ráadásul egy ötlet önmagában még nem jelent semmit. Amitől értékes lesz, az a végrehajtás, amit viszont senki nem fog úgy véghezvinni, mint te, csak éppen szükséged lesz tapasztalt vállalkozók tanácsaira, hogy elkerüld a legnyilvánvalóbb buktatókat, úgyhogy jobb, ha minél előbb megosztod másokkal a világmegváltó ötletedet!” - véli Jeff Jackel, a BuzzMob ügyvezetője.

Ne veszítse el a fókuszt!

„A bukások nagy részéért az elvesztett fókusz a felelős. A cél nélkül, illetve végtelenségbe fejlődő vállalkozások leggyakrabban rengeteg pénzt és energiát pazarolva végül nem igazán jutnak sehova. Megoldás ebben az esetben: időben újratervezni, pontos célokat megadni és ezeket időben validálni.” – mondja Adda Birnir, a Skillcrush társalapítója. További hasznos tippeket olvashat a Mashable cikkében.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!