szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Citroën Hungária Kft. (Citroën) a Citroën autócsere programját népszerűsítő hirdetéseiben megtévesztette a fogyasztókat az elérhető kedvezmények feltételeivel kapcsolatban – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Igen ám, de csak akkor, ha a a Citroën saját finanszírozását veszi igénybe a cseréhez, ezt azonban nem mindig árulta el. Az akciót 40 millió forintjuk bánja.

A Citroën Hungária Kft. 2012. december 1. és 2013. november 5. között különböző kommunikációs eszközökön arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az Autócsere Program keretében korábbi öreg gépkocsi leadásával, akár a meghirdetett legalacsonyabb áron, 4 éves kiterjesztett garanciával elérhetőek egyes meghirdetett Citroën típusú gépjárművek.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem minden esetben tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a régi autójuk leadása mellett elengedhetetlenül szükséges az is, hogy az új gépkocsit a Citroën Autócsere Finanszírozás igénybevételével szerezzék meg, mivel csak ebben az esetben illeti meg a vásárlót a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia. Egyes kommunikációs eszközökön pedig a vásárlást jelölte meg a kedvezmények igénybevételének feltételeként, miközben a valóságban csak lízing esetén voltak elérhetőek az ígért kedvezmények. Abban az esetben, ha esetleg a fogyasztó régi gépkocsijának leadása mellett készpénzzel kívánta az új gépkocsi árát kiegyenlíteni, 300 ezer forinttal drágábban tudta csak többlet garanciával megszerezni a gépkocsit.

A jogsértés miatt a GVH a Citroën Hungária Kft.-t 40 millió forint megfizetésére kötelezte, figyelembe véve több körülményt is. Súlyosító körülménynek minősült, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a hosszú ideig tartó kampánynak köszönhetően a fogyasztók igen széles körét érte el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!