szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint negyedével növelte adózott eredményét a BMW az idei második negyedévben – közölte a bajorországi gyártó kedden az európai tőzsdei nyitás előtt.

A világ legnagyobb prémiumautó-gyártója 1,77 milliárd euró, azaz 412 milliárd forint nyereséget termelt az április elejétől június végéig tartó három hónapban. Ez 27,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A profitmarzs – a nettó nyereség a bevétel arányában – 11,7 százalékra nőtt a 2013. második negyedévi 9,6 százalékról. A BMW ezzel megelőzte két nagy vetélytársát, az Audit és a Mercedest.

Az értékesítési árbevétel nem egészen 2 százalékkal, 19,9 milliárd euróra emelkedett. A társaság összesen kicsivel több mint 533 ezer autót adott el április-júniusban. Különösen népszerűek a BMW 5-ös sorozat szedánjai és az X5-ös városi terepjáró.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!