szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tőzsdére viszi életmód-birodalmát az aerobikoktatóból lett üzletember, Schobert Norbert. Két és fél hét múlva indul a részvényvásárlás, egy részvény 990 forintba kerül. Norbi nemzetközi céget építene, a terjeszkedéshez kell a pénz.

Bevezetik a budapesti tőzsdére Schobert Norbert cégét, derül ki a cég, illetve az engedélyezést végző jegybank közleményéből.

Egy darab részvény értékesítési ára 990 forint. A részvényjegyzési időszak 2014. szeptember 8‐tól szeptember 26‐ig tart.

A nyilvános értékesítés során a részvényjegyzők részére felajánlásra kerül minimum 8 millió forint össznévértékű, maximum 22 millió forint össznévértékű, egyenként 10 forintos névértékű dematerializált formában előállított törzsrészvény. Ez azt jelenti, hogy maximálisan 2,17 milliárd forintot szerezhetnek Schoberték, ha 50 százalék -1 darab részvényt adnak el két lépcsőben.

A Lowcarb részvényeit a Budapesti Értéktőzsde standard (korábban B) kategóriába vezetik be.

Két éve kacérkodik a gondolattal

Schobert Norbert két éve jelentette be először, hogy tőzsdére vinné a cégét. Ennek érdekében az elmúlt időszakban kiszállt korábbi érdekeltségeiből, és az új cégbe, a Norbi Update Lowcarb Nyrt.-be vonta össze tevékenységeit.

Schoberték 2013 tavaszán alapították részvénytársaságukat, a cég idén alakult át nyíltan működő részvénytársasággá. A társaság 50-50 százalékos tulajdonosai Schobert Norbert Ferenc és felesége, Schobert Réka, akik márciusban az alaptőke 5-ről 52 millió forintra emeléséről, valamint a részvények számának és névértékének módosításáról is döntöttek.

Így működik a franchise

A franchise jogbérletet jelent. Norbi átadja az Update árusításának jogát a franchise partnerének, aki cserébe jogdíjat (jutalékot) fizet neki. Norbi cége határozza meg az arculatot, az árazást, intézi a központi áruellátást, a központi marketinget, a heti kétszeri szállítást a szakboltokba, a partner képzését. A kiskereskedelemben a jutalék általában az árbevétel 5-8 százaléka. Tízmillió forintból már kijön egy teljesen felszerelt, gépesített, készlettel feltöltött Update üzlet. A partner beruházásának megtérülése részben attól függ, hogy milyen forgalmas helyen található az üzlet. Schoberték folyamatosan keresnek franchise partnereket a 25 ezer főnél nagyobb településeken, illetve folyamatosan szüntetnek is meg boltokat, amelyek nem tudják hozni a kemény elvárásokat. Jelenleg 117 üzletből álló bolthálózatuk van, ebből 30 Szlovákiában.

A cég, melynek bevételeit döntően a franchise jutalékok (bolthálózat, ételkiszállítás) adják, a tavalyi tört évben 425 milliós árbevételt ért el, adózott eredménye 94, mérleg szerinti eredménye pedig 47 millió forint volt. Az adózott eredményből 47 millió forint osztalékot év végén azonnal ki is fizettek a tulajdonosoknak. A cégnél jelenleg 17 fő dolgozik az Opten adatbázisa szerint.

Lépésről lépésre

Schobert Norbi rendőrből vált aerobikoktatóvá, majd ismert üzletemberré. Életmódprogramja 2004-ben indult, ekkor használta először az „Update” elnevezést. Felállította saját kódrendszerét, mely az élelmiszereket azok összetevői alapján osztályozta. 2008-ban alakult meg a belföldi franchise bolthálózat, 2010-ben az első külföldi hálózat Szlovákiában. Számos életmódkönyv és Norbi DVD jelent meg az elmúlt 10 évben. Napjainkban több ezer család táplálkozik az Update-rendszer alapján és közel egymillióan követik a közösségi oldalon a Norbi Update életmód rendszert. A cég értékének jelentős részét az Update márka adja.

A cég árbevételének domináns része franchise jutalékból (a bolthálózatból, illetve ételkiszállításból) származik. Jelenleg, a nemzetközi terjeszkedés küszöbén Magyarországon 87, Szlovákiában 30, Csehországban 1 Norbi Update üzlet működik, valamint itthon a Teletál Ételfutár Kft. szállít házhoz Update ételeket. Heteken belül elindulhat az első külföldi webáruház az Egyesült Királyságban.

A folytatódó dinamikus növekedés lehetőségét a társaság vezetése friss források bevonása után a nemzetközi terjeszkedésben, Norbi Update franchise hálózatok európai országokban történő indításában látja. A társaság jelentős, legalább 2 millió eurós (622 millió forrintos) marketingtámogatással kívánja elősegíteni a nemzetközi terjeszkedést, melyhez a szükséges forrásokat a szeptemberre tervezett nyilvános részvényértékesítés segítségével kívánja előteremteni – áll a társaság sajtóközleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!