szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Óriási volt az érdeklődés a Rijádban először rendezett Saudi Medical Tourism egészségturisztikai szakkiállításon bemutatkozó magyar orvosi turizmusban utazó magyar vállalkozások kínálata iránt. Komoly piacról van szó: csak Szaúd-Arábiában és az Emirátusokban 12 milliárd dollárt költenek egészségturizmusra.

Úgy fest, a magyar egészségturizmusban nyomuló vállalkozások rátaláltak az igazi pénzforrásra: november végén a szaúdi piacon promotálták szolgáltatásaikat, a híradások szerint jelentős érdeklődés mellett. Az első alkalommal megrendezett Saudi Medical Tourism egészségturisztikai szakkiállításon Rijádban nemcsak a hazai turisztikai ajánlatok keltették fel a szakmai látogatók kíváncsiságát, hanem a gazdaság egyéb területeit érintő együttműködési lehetőségek is.

A vásáron a hazai turisztikai ajánlatokat az MT Zrt. mellett további 5 társkiállító prezentálta: az Akkad Group Kft., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft., a Dr. Rose Invest Kft. és a Prime Travel Agency Kft. A rendezvény másnapján több népszerű arab nyelvű hírportálon is címlapon szerepelt a magyar delegáció szaúdi látogatása. Az arab nyelvű cikkek mellett, az Arab Weeksben megjelent írás sorra veszi azon ismérveket, amelyek alapján mindenképpen érdemes Magyarországot választani, ha valaki külföldi orvosi kezelésre vállalkozna.

A vásár szervezői által közreadott tájékoztatóból kiderül, hogy Szaúd-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek lakosságának külföldi egészségturisztikai költései éves szinten elérik a 12 milliárd dollárt. Szaúd-Arábia az ilyen jellegű költések tekintetében világviszonylatban a harmadik legtöbbet költő ország.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!