Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Visszavonhatja a tajvani légügyi hivatal a TransAsia légijármű-üzembentartási engedélyét (AOC), miután a légitársaság egyik ATR 72-600-asa Tajpejben nem sokkal a felszállás után folyóba zuhant, negyvenen meghaltak -- írta a ch-aviation légügyi szaklap szerdán. A pilóták ötöde megbukott a korábban bejelentett kötelező szóbeli vizsgán.
A ch-aviation információi szerint a visszavonás a balesetet vizsgáló bizottság jelentésétől függően részleges, vagy teljes is lehet. A balesetet követően a tajvani hatóságok megtiltották a repülést az összes, helyi lajstromszámmal rendelkező ATR 72-essel, hogy kivizsgálják, a gépek megfelelnek-e a helyi előírásoknak és követelményeknek.
A légügyi hatóságok szerint a légijármű-üzembentartási engedély esetleges visszavonása nem érinti a TransAsia diszkont leányvállalatának, a V Airnek az engedélyeit. Hozzátették: a légitársaságot korábban már eltiltották az újabb nemzetközi útvonalak nyitásához szükséges engedélyek beadásától, miután tavaly júliusban egy másik ATR72-esük is lezuhant 48 ember halálát okozva.
A TransAsia kedden jelentette be, hogy összes ATR-pilótáját továbbképzésre küldi, mivel kiderült, hogy a múlt héten folyóba zuhant repülőgép pilótái a rossz helyett a működő hajtóművet állították le. A Reuters hírügynökségnek a hatóságok szerdán azt mondták, a 49 ATR-pilótából tíz megbukott azon a szóbeli vizsgán, amelyen a hajtóműhiba utáni eljárásokat kellett bemutatni, 19-en pedig nem vettek részt, a 29 pilótát felfüggesztették. A TransAsia közölte: elfogadhatatlan számukra az eredmény, azokat a pilótákat, akik újra megbuknak a teszten, elbocsátják.
A társaság Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járata 53 utassal és 5 fő hajózó személyzettel a fedélzetén Tajpejben egy folyóba zuhant 3 perccel a felszállás után. A járatot egy turbólégcsavaros ATR 76-600-as teljesítette, az alig egyéves gépen legutóbb január 26-án végeztek műszaki ellenőrzést.
A vizsgálat eddigi adatai szerint a felszállás után a pilóták központi hibajelzést kaptak, a bal hajtómű teljesítménye csökkent, majd a jobb hajtómű légcsavarja vitorlába állt és átesésre figyelmeztető jelzést kaptak és leállították azt. A pilóták többször megpróbálták újraindítani a hajtóművet, az pedig már később derült ki, hogy tévesen a jól működőt állították le.
A tajvani polgári légiközlekedési hivatal (CAA) pénteken közölte, hogy a gépnek tavaly áprilisban gondja volt a hajtóművel, amikor a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból a gyártótól a megrendelőhöz repült Ázsiába. Az egyik hajtómű veszített a teljesítményéből, és a gyártónak, a kanadai Pratt and Whitneynek le kellett cserélnie.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán tisztázatlan körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.
Ismét az X-en szólalkozott össze Szijjártó Péter és az ukrán kollégája, Andrij Szibiha.