Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az Orbán Viktor-közeli nagyvállalkozó Garancsi István betette a lábát a plakátreklámpiacra, amely eddig a másik Orbán-közeli nagyvállalkozó Simicska Lajos felségterülete volt. Egy olyan céget vett meg, amelyet a kormány eddig büntetett.
Az Orbán Viktorral jó viszonyt ápoló Garancsi István megvásárolta csütörtökön a reklámpiacon szereplő spanyol–magyar ESMA Zrt. részvényeinek 100 százalékát – írta a Népszava. Ebben a közterületi reklámpiacnak nevezett területen főleg Simicska Lajos és üzlettársa uralkodott, az Orbán–Simicska-balhét megelőzően ömlöttek hozzájuk az állami hirdetések.
A Népszava pénteki számában ismertetik az ESMA-t irányító Bleuer István közleményét, amely szerint a tulajdonostársakkal egyetértésben úgy határozott, hogy az ESMA menedzsmentje részére értékesíti a társaságot, s „a beruházás nagysága miatt a megmaradt csapatnak szüksége volt egy pénzügyi befektetőre is”. Több gazdasági szereplő megkeresése után Garancsi István adta a legkedvezőbb ajánlatot.
A közlemény szerint Garancsi István célja, hogy az érdekkörébe tartozó cégek reklámtevékenységét az ESMA koordinálja, de „természetesen bízik a további terjeszkedésben is". A zrt. vezérigazgatója, valamint a menedzsment tulajdonosi képviselője a cégnél csaknem 20 éve dolgozó Gátai Péter lett.
A lap emlékeztet arra, hogy az ESMA Zrt. tulajdonában van többek között a villanyoszlopreklámok joga, amelyek használatát azonban három éve törvény tiltja, ami jelentős bevételi forrástól fosztotta meg az ESMA-t.
Garancsi István ezzel egyértelműen Simicska Lajos felségterületére lépett be. Mielőtt Simicska és Orbán összezördültek volna, a nagyvállalkozó és üzlettársának cégei mindent besöpörtek a plakátreklámpiacon.
Ám a hvg.hu éppen csütörtökön írt arról, hogy a szép időknek vége Simicska plakátcége, a Publimont és a Simicska-üzlettárs Fonyó Károly cége, az Euro AWK számára, ezek a cégek szenvedték el a legdurvább visszaesést a kormányzati hirdetések területén a Simicska-csoport médiumai közül. Míg tavaly a Publimontnál az első két hónapban 2752 plakáthelyet vásárolt az állam, most összesen 25-öt, az Euro AWK esetében a tavalyi 767 reklámelhelyezés helyett idén január-februárban összesen 4 darabot.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.