szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jó évet zárt a Dreher Sörgyárak anyavállalata, a SABMiller. A nemzetközi sörpiacon 5 százalékkal erősítette pozícióját, a növekedéshez a magyarországi vezető sörgyártó csupán 1,3 százalékos forgalombővüléssel járult hozzá.

A SABMiller kiadta a 2015 márciusával zárult pénzügyi évének eredményeit. A nemzetközi vállalat árbevétele 5 százalékkal nőtt az elmúlt évhez képest, az adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,367 milliárd dollár. A cég 1 részvényre jutó nyeresége 113 cent volt, ami 8 százalékkal több, mint az előző évben.

A latin-amerikai és afrikai piac folyamatos növekedést mutat, míg Észak-Amerikában és Kínában gyengülés tapasztalható, de a kínai piac az utolsó negyedévben növekedésnek indult. A legnagyobb afrikai palackozó, a Coca-Cola Beverages Africa megalakulásának bejelentésével a SABMiller tovább növelte piacvezető jelenlétét a kontinensen.

hvg.hu

A pozitív eredményeket elsősorban a termékfejlesztésekhez kötik, a cég minden régióban eredményes volt a ciderekkel, radlerekkel és az ízesített sörökkel. A vállalat tervei között a további fejlesztések mellett az is szerepel, hogy 2018-ra 500 millió dollárral csökkentsék a költségeket.

A magyar piacon a 2015. március 31-én zárult üzleti évben 1,3 százalékkal bővült a Dreher Sörgyárak forgalma az előző évhez képest. Ez felülmúlja az ebben a tizenkét hónapban mért 1 százalékos piaci bővülést. Ugyanebben az időszakban az értékesítés is közel 1,5 százalékkal megugrott, ezáltal a hektoliterre számított árbevételt is húzta magával. Magyarország vezető sörgyártója az előző üzleti évben összesen 2,2 millió hektoliter sört értékesített, ez nagyságrendileg 440 millió korsó folyékony kenyérnek felel meg. A magyar fogyasztók átlagosan 61 liter sört ittak meg az elmúlt évben, ezzel a nemzetközi piacon a középmezőnybe tartozunk.

A cég az elmúlt évek csökkenő keresletét termékfejlesztésekkel, innovációval kompenzálta, így tudott a válságos időszakban is növekedni. A prémium és a gazdaságos szegmensben megfigyelhető bővülés mellett ismert például a radlerek előretörésének sikertörténete, de a klasszikus sör esetében is megjelentek újdonságok. A nemzetközi trendeknek megfelelően a Dreher Sörgyárak bővítette különleges ízesítésű alkoholmentes portfólióját, és a vállalat most a ciderpiacon is megpróbálja megvetni a lábát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!