A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
A pénznyerő automaták kaszinókba kényszerítéséhez nem lehetett alkalmazkodni, ezért az intézkedés ellentétes lehet a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével. Sok milliárd forintot fizethetünk a kormány miatt.
A pénznyerő automaták kaszinókon kívüli üzemeltetését tiltó magyar jogszabály ellentétes lehet a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével – mondta ki az Európai Bíróság. A luxemburgi testület azzal indokolta a döntését, hogy a magyar állam úgy változtatta meg hirtelen a játékszabályokat, hogy nem adott esélyt az alkalmazkodásra, és még kompenzációs rendszert sem alkotott az ebből fakadó esetleges gazdasági hátrányok ellensúlyozására.
Magyarországon 2012. október 11-e előtt a pénznyerő automatákat játékkaszinóban és játéktermekben lehetett üzemeltetni. 2011-től kezdve a parlament egyre szigorította a játéktermekre vonatkozó szabályozást, és 2011. november 1-jétől kezdődően a játéktermekben működtetett pénznyerő automaták után gépenként fizetendő játékadó mértékét 100 ezerről 500 ezer forintra emelte fel, illetve a tételes játékadó mellé bevezetett egy egyszázalékos mértékű játékadót is.
A nyerőgépek üzemeltetői 2012 októberében fordultak az EU-hoz, miután a parlament egy törvénnyel betiltotta a játékgépeket. A tárgyalás idén januárban volt az uniós bíróságon. Az Európai Pénznyerő Automatákat Üzemeltetők Szövetsége azzal érvelt, hogy az idevágó uniós direktíva alapján meghatározott három hónapos várakozási időt figyelmen kívül hagyva a magyar kormány az intézkedést úgy alkalmazta, hogy nemzeti szintű és fiskális jellegű törvénymódosításra hivatkozott. A szövetség szerint viszont ez egy védelmező döntés volt, egy bizonyos alszektor javára, fiskális eszközként burkolva. A szövetség itt a kaszinókra utal, amelyekben továbbra is működhettek a játékgépek.
A Fővárosi Törvényszéken folyamatban lévő per szempontjából a döntés iránymutatást jelenthet, az ügy szempontjából az uniós állásfoglalás most már egyértelműnek tűnik, vagyis nem a magyar állam érvelését támasztja alá. Ha az ítélet ennek megfelelő lesz, akkor a felperesek kárát a magyar államnak kell majd kifizetnie.
A felperes a Berlington Hungary Tanácsadó és Szolgáltató Kft., a Lixus Szerencsejáték Szervező Kft., a Lixus Projekt Szerencsejáték Szervező Kft., a Lixus Invest Szerencsejáték Szervező Kft. és a Megapolis Terminal Szolgáltató Kft. volt.
Sok milliárd a tét
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) korábbi tájékoztatása alapján a berlingtonos per tétje összesen 8 milliárd forint. A felperesek elsősorban elmaradt vagyoni előny, vagyoncsökkenés, játéktermek bezárása miatti költségekre hivatkozva követelnek eltérő nagyságú, 120 millió forinttól 3,6 milliárd forintig terjedő kártérítést, a 8 milliárdos végösszeg a kamatokkal együtt jön ki.
A kormánynak most azért is fájhat a feje, mert ez csak az egyik per a sok közül. A Magyar Szerencsejáték Szövetség is elindított egy eljárást, ők egyből az Emberi Jogok Európai Bíróságán pereltek, és a bíróság befogadta a keresetet.
Ezen és a berlingtonos ügyön kívül információink szerint 5-6 másik szerencsejáték-szervező cég is eljárást kezdeményezett. Ha valamelyik cég győz a magyar állammal szemben a bíróságon, valószínűleg további perek indulnak majd, ugyanis a betiltás 1100 szerencsejáték-szervező céget érintett, valamint azt a 18 ezer helyet, ahol nyerőgépek működtek.
Schreiber István, a Magyar Szerencsejáték Szövetség elnöke a további ügyekkel kapcsolatban korábban azt nyilatkozta, azok is többmilliárdos ügyek lesznek, amelyek rendszerint két tételből tevődnek majd össze: a kárt és az elmaradt hasznot szeretnék a működtetők visszakapni.
Az ügyben egyébként már az Alkotmánybíróság is döntött. A testület dodonai válasznak is beillő határozatot hozott, ugyanis azt mondta ki, hogy a betiltás nem volt alkotmányellenes, de jogszerűtlen volt, és a kárvallott cégek kártérítésre jogosultak, viszont csak az ügyben folyamatban levő nemzetbiztonsági vizsgálat befejezése után. A nemzetbiztonsági vizsgálat viszont a közeljövőben aligha fejeződhet be, hiszen az folyamatosan zajlik, erről tájékoztatta a Belügyminisztérium a szerencsejáték-szervezőket.
Andy Vajna nagyot szakít
A nyerőgépek betiltásával a kormányfőhöz közel álló Andy Vajna nagyot szakított. A nyerőgépek betiltásával a kormány letarolta a magyar szerencsejáték-piacot, nemzetbiztonsági kockázatokkal indokolva a lépést (a javaslat fő kezdeményezője és kommunikátora Lázár János volt). A törvény csak három kaszinó megbízható működését engedélyezte, melyre koncessziót kellett szerezni.
Az egyik kaszinóüzemeltetési jogot Vajna érdekeltsége, a Las Vegas Casino Kft. kapta, pedig a cég tulajdonosa egy luxemburgi offshore cég, a Las Vegas Casino S.à.r.l., melynek alapján nem tűnik megalapozottnak a megbízható minősítés. A koncessziós pályázaton Andy Vajna érdekeltségével szemben nem tudott nyerni az állami Szerencsejáték Zrt., és más cégek sem.
A Las Vegas Casino Kft.-nek látványos hasznot hoz a nyerőgép-üzemeltetés kiváltsága: 2014-ben már több mint 3 milliárd forint adózott eredményt ért el, ami a nyerőgépek betiltása előtti időszak ötszörös eredménye, a tavalyinak pedig csaknem kétszerese. A milliárdok ráadásul Luxemburgban landolnak, az adózott eredményt minden évben osztalékként kifizették Vajna luxemburgi társaságának. Nézze csak mekkora fordulatot jelenthetett a nyerőgépek betiltása Vajna érdekeltségének:
Vajnának négy másik kaszinója is van, a koncessziókat pályáztatás nélkül nyerte el.
A Nemzetgazdasági Minisztériumnál azt közölték, hogy a kormány örül annak, ha Magyarországon egy vállalkozás sikeres, mert így több adót fizet, és több embernek adhat munkát. Azért érdekes, amit a minisztérium mond, mert a szerencsejáték-szervező cégek fénykorukban évi 40 milliárd forint adót fizettek az államnak. Tavaly a kaszinókból 6,3 milliárd forint adó folyt be.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.