szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Havonta félmillió forintot is megtakaríthatnak azok a vállalkozások, amelyek áttérnek a szoftveres számlafeldolgozásra – mutat rá az LLP legfrissebb felmérése.

A havonta minimum 100 és maximum 1000 bejövő számlát kezelő cégeknél elvégzett kutatásból kiderül: a cégek egynegyedénél több mint hat kézen megy keresztül egy-egy bizonylat, átlagosan pedig 1000 forintba kerül egy számla feldolgozása. Drága és pazarló a hazai cégek számlakezelési gyakorlata – mutat rá az üzleti tanácsadással és szoftver szolgáltatásokkal foglalkozó LLP legfrissebb felmérése, amelyet olyan hazai cégeknél végeztek el, amelyek legalább 100 és legfeljebb 1000 bejövő számlát dolgoznak fel havonta. A kutatás eredményei szerint a válaszadók 70 százaléka még mindig papíralapon továbbítja számláit, csatolt formanyomtatványok és űrlapok segítségével. A cégek negyedénél több mint 6 dolgozó bevonásával zajló manuális jóváhagyatási folyamat, a jelentős munkaidő- és költségráfordítás sokszor átláthatatlanná teszi a számlák feldolgozásának menetét.

A megkérdezett pénzügyi vezetők válaszaiból az is kiderül, hogy a vállalatok egyötöde nem centralizáltan, hanem több helyen végzi számláinak érkeztetését és feldolgozását. Az ilyen pénzügyi rendet követő társaságok többsége úgy nyilatkozott, hogy nem elégedettek a vállalatuknál jelenleg alkalmazott gyakorlattal. A kutatásban részt vevők 20 százaléka a papíralapú igazoltatáson kívül a főbb pénzügyi adatokat elektronikus formában is eljuttatja a jóváhagyatási folyamatban érintett vezetőknek, és mindössze egytizedük végzi teljes mértékben digitalizáltan – valamilyen pénzügyi szoftver segítségével – a számlák igazoltatását.

Az LLP számításai szerint egy átlagos hazai vállalkozás már havi 1000 feldolgozott számlánál is legalább félmillió forint megtakarítást érhet el, ha a szoftveres megoldással támogatja a számlakezelési folyamatot

„Az elektronikus számlakezeléssel a vállalkozások közvetlen megtakarítást érhetnek el a munkaerőköltségeken, mivel a papírokat szükségtelen személyesen jóváhagyásra átadni, és a számlák státuszára vonatkozó, leigazolt beszerzésekhez, teljesítésigazolásokhoz kapcsolódó visszakeresések és kimutatások is azonnal rendelkezésre állnak. Az automatizálással számottevően mérséklődik a papír- és a nyomtatási költség is. Ezeken kívül igen komoly közvetett megtakarítás érhető el az elveszett számlák és a hibák előfordulásának jelentős csökkentésével, nem beszélve a kései fizetésből adódó pénzügyi és a cég reputációját ért károkról” – fejtette ki Fábián Zoltán, az LLP Hungary értékesítési vezetője.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!