Év elején még nagyon harcias volt a görög kormány - amely nemrég fejet hajtott a nemzetközi hitelezők előtt. Tucatnál is több görög reptér üzemeltetési jogát kapta meg egy német cég.
Görögország 14 regionális repülőterének hosszú távú üzemeltetési jogát kapta meg a Fraport német repülőtér-üzemeltető. A döntés a görög kormány múlt csütörtöki ülésén született és a keddi kormányközlönyben jelent meg.
Ez volt az első privatizációs ügylet, amelyet a Sziriza párt vezette kormány hagyott jóvá.
Alighanem nem független ez attól, hogy a német kormány is belement Görögországnak szánt harmadik mentőcsomagba, illetve attól sem, hogy a görög állam privatizációt vállalt be, hogy bevételhez jusson.
A repterek üzemeltetési jogát már tavaly elnyerte a Fraport és konzorciális partnere a görög Copelouzos Group ipari csoport. Februárban azonban a Sziriza vezette új görög kormány jelezte, hogy felülvizsgálja az ügyletet, amelyben 1,234 milliárd euróért 40 évre szóló üzemeltetési jogot nyert el a német cég.
A tender eredményét tavaly november végén hirdette ki a görög privatizációs hivatal. A nyertes pályázók az első négy év alatt 330 millió eurós modernizációs beruházásra tettek ígéretet. Az üzemeltetésre megnyert 14 regionális légikikötőben 19,1 millió utas fordult meg 2013-ban.
Az új görög kormány a januári hivatalba lépése után kezdetben a nemzetközi hitelezők 240 milliárd eurós támogatási csomagja ellenében megkövetelt szerkezetátalakítási és költségcsökkentési feltételek lazítására törekedett. Ennek keretében sorban állította le a stratégiai nemzeti tulajdonnak tekintett állami javak "bűncselekménynek" nevezett értékesítését is. Röviddel a kormány januári hivatalba lépése után már leállította az ország legnagyobb kikötője, a pireuszi eladását, valamint a PPC áramszolgáltató, a DEPA gázszolgáltató vállalatok magánkézbe adását is.