Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A háromszorosára romlottak a Volkswagen adóskockázati mutatói, és ez kezdi megfertőzni a BMW és a Mercedes díjszabásait is.
Meredeken romlottak kedden a Volkswagen német járműgyártó csoport adóskockázati mérőszámai a londoni piacon a cég amerikai részlegénél kirobbant, súlyos pénzbírságokkal és veszteségekkel fenyegető csalási botrány hatására. Az ügynek máris érezhető a piaci járványhatása, a kockázati mutatók gyengülése ugyanis kezd átterjedni más nagy német gyártókra is.
A Markit Financial Information Services piaci információszolgáltató cég a keddi londoni kereskedést összefoglaló elemzésében kimutatta, hogy a VW CDS-tranzakcióinak díjszabása - vagyis a cég törlesztési csődkockázatára köthető piaci biztosítási csereügyletek középárfolyama - a nap folyamán megközelítette a 210 bázispontot.
Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen irányadó ötéves kötvényeinek CDS-kontraktusai a hét első két kereskedési napján a múlt heti zárásnak csaknem a háromszorosára drágultak, a vállalat CDS-középárfolyama pénteken ugyanis 75 bázisponton zárt Londonban.
A keddre kialakult árazás alapján egységnyi, tízmillió euró névértékű ötéves VW-kötvényre jelenleg csaknem 210 ezer eurós középárfolyamon kínálnak CDS-kontraktusokat a londoni piacon a pénteki zárásban e lejáratra mért 75 ezer eurós kockázati díj helyett.
A Markit londoni elemzői kiemelik, hogy a Volkswagen CDS-mutatója a 2009-es pénzügyi válság óta most először haladta meg a 200 bázispontot. A sors iróniája, hogy a Volkswagen is 2099-ben kezdte árulni az amerikai piacon azon dízelmotorral szerelt járműveit, amelyek a károsanyag-kibocsátási tesztekkel kapcsolatban most kirobbant csalási botrány középpontjában állnak.
A súlyos botrányt a VW kötvényárfolyamai is megszenvedték. A Markit kimutatása szerint a Volkswagen 2020. januári lejáratú adósságpapírjának hozama a keddi londoni kereskedésben 1,37 százalékon tetőzött; ez hatalmas, 50 bázispontos ugrás a múlt heti utolsó záróhoz képest. A VW vállalati kötvényeivel a nyáron még 0,60 százalék körüli hozamokon kereskedtek. Ráadásul az ügy piaci hatásai immár járványszerűen terjednek.
A Markit kedd esti adatai szerint a BMW és a Daimler CDS-kontraktusainak díjszabásai is meredeken megugrottak, és egyaránt meghaladták a 100 bázispontot az elmúlt időszakra jellemző 60-70 bázispontos jegyzések után. A cég szerint ez háromévi CDS-árfolyamcsúcs e két járműgyártó csoport esetében.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.