szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem büntette meg a versenyhivatal a Fructis sampon gyártóját, a L'Oreal kozmetikai céget, viszont nem mondhatják többé, hogy a sampon helyreállítja a haj töredezettségét, és olcsóbban kell adniuk terméküket, kárpótlásként.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft. vállalásait a cég egyik hajápoló termékcsaládjának kommunikációjára, a hatóság jogsértést nem állapított meg és bírságot sem szabott ki az ügyben - közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.

A GVH azt vizsgálata, hogy a vállalkozás megalapozottan népszerűsítette-e a haj sérüléseire, töredezésére megoldást kínáló, Garnier Fructis Goodbye Damage termékek helyreállító hatásait, illetve a hajápolási cikkek használatával elérhető eredményeket reklámjaiban. 

A hatóság a cég vállalásai alapján egyebek között előírta, hogy a L'Oréal ne használja a "helyreállít" szót a termékcsalád népszerűsítésére. Azt is előírták, hogy a fogyasztók részleges kompenzálására kedvezményes áron kínálja a Garnier Fructis Goodbye Damage duopackot - sampon, balzsam - a kiskereskedőknek, a vállalt információt hordozó csomagolással. A cégnek fogyasztói oktatási kampányt is kell indítania a hajkárosodásról, a hajápoló termékek megfelelő használatáról, és várható hatásairól. 

A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalás elfogadásával, és értékelte hogy a L'Oréal már az eljárás vizsgálati szakában benyújtotta vállalását. Azt is értékelték, hogy a vállalkozás önként módosította kommunikációs gyakorlatát, és a kötelezettségvállalása útmutatás lehet a versenytársak számára kommunikációs tevékenységük alakításához - írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!