Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f5d8ff9-c7f6-4398-8171-59dcaed13a61","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke holnap a tervek szerint megérkezik Romániába, Nagyváradra 10 napos gyalogtúrája végén. A HVG tudósítói a helyszínről jelentkeztek be, a Magyar Péter érkezése előtti estén.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke holnap a tervek szerint megérkezik Romániába, Nagyváradra 10 napos gyalogtúrája végén. A HVG...","id":"20250523_Hogyan-varjak-Magyar-Petert-Nagyvaradon-helyszini-bejelentkezes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f5d8ff9-c7f6-4398-8171-59dcaed13a61.jpg","index":0,"item":"1e27465a-bcea-459f-ae62-248cf54db0be","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Hogyan-varjak-Magyar-Petert-Nagyvaradon-helyszini-bejelentkezes-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 18:00","title":"Hogyan várják Magyar Pétert Nagyváradon? – bejelentkezés a helyszínről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6c22232-86c7-47d1-bb31-af8e551f3b80","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.","shortLead":"Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba...","id":"20250523_Tota-W-Arpad-hvg-azert-viz-ur-harcosok-klubja-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6c22232-86c7-47d1-bb31-af8e551f3b80.jpg","index":0,"item":"14b81b10-2651-45c5-8ae2-742736653163","keywords":null,"link":"/360/20250523_Tota-W-Arpad-hvg-azert-viz-ur-harcosok-klubja-velemeny","timestamp":"2025. május. 23. 09:43","title":"Tóta W. Árpád: Ez nem a vége. Lesznek még ötleteik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f829a868-b216-46b1-b5b8-9b3d762fa05f","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"A bukaresti tőzsde száguld, a lej pedig szépen erősödik, mióta Nicusor Dan nyerte a román elnökválasztást, de a látszat csal: a krízisnek nincs vége. A költségvetés helyzete borzasztó, kormány épp nincs, és akárki kerül az ország élére, hatalmas megszorítást kell levezényelnie, miközben olyan pártok adják a többséget, amelyek az elmúlt évek gazdaságpolitikáját elszúrták.","shortLead":"A bukaresti tőzsde száguld, a lej pedig szépen erősödik, mióta Nicusor Dan nyerte a román elnökválasztást, de a látszat...","id":"20250523_Romania-valasztas-valsag-elnok-Nicusor-Dan-hiany-megszoritas-gazdasag-kamat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f829a868-b216-46b1-b5b8-9b3d762fa05f.jpg","index":0,"item":"daa9b529-cf38-4365-9ec3-a14b63ec59cd","keywords":null,"link":"/360/20250523_Romania-valasztas-valsag-elnok-Nicusor-Dan-hiany-megszoritas-gazdasag-kamat-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 09:30","title":"A katasztrófát elkerülte Románia, de menekülnie kell az újabb válság elől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Titokzatos kötvénykibocsátás, osztalékfizetés helyett eladósodás, Száraz István és Mészáros Lőrinc bankja is felbukkan a történetben.","shortLead":"Titokzatos kötvénykibocsátás, osztalékfizetés helyett eladósodás, Száraz István és Mészáros Lőrinc bankja is felbukkan...","id":"20250523_Rejtelyes-50-milliardos-tetel-bukkant-fel-Matolcsy-Adam-baratai-koreben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9.jpg","index":0,"item":"5cfb44d0-da5c-401a-a245-da09e95a6fbd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Rejtelyes-50-milliardos-tetel-bukkant-fel-Matolcsy-Adam-baratai-koreben","timestamp":"2025. május. 23. 08:58","title":"Rejtélyes, 50 milliárdos tétel bukkant fel Matolcsy Ádám barátai körében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57d04f8-8d14-4a0a-a96c-323856a106a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Beelőzött a Huawei, mondhatnánk, ugyanis egy olyan összehajtható géppel rukkolt ki, amelyik olyan, mint ha az Apple sokat pletykált hajtható iPadje (MacBookja?) lenne.","shortLead":"Beelőzött a Huawei, mondhatnánk, ugyanis egy olyan összehajtható géppel rukkolt ki, amelyik olyan, mint ha az Apple...","id":"20250524_huawei-matebook-fold-ultimate-bemutato-osszehajthato-notebook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57d04f8-8d14-4a0a-a96c-323856a106a0.jpg","index":0,"item":"80f1e396-fe9f-4fb8-b35e-d0641f572ff5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250524_huawei-matebook-fold-ultimate-bemutato-osszehajthato-notebook","timestamp":"2025. május. 24. 16:03","title":"Egy elég különleges számítógéppel rukkolt ki a Huawei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Zenét alkalmazó gyógymódok lehetőségét villantja fel amerikai kutatók vizsgálata, amelynek eredeti célja annak megértése volt, hogy milyen hatással van az agyra a nosztalgiát kiváltó muzsika.","shortLead":"Zenét alkalmazó gyógymódok lehetőségét villantja fel amerikai kutatók vizsgálata, amelynek eredeti célja annak...","id":"20250524_hvg-zenehallgatas-nosztalgia-agytevekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b.jpg","index":0,"item":"b917b976-eba5-46f8-a2a8-5663ad27236a","keywords":null,"link":"/360/20250524_hvg-zenehallgatas-nosztalgia-agytevekenyseg","timestamp":"2025. május. 24. 16:15","title":"Egy érdekes kísérlet mutatta meg, mire képes egy-egy kedves zeneszám az ember agyában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor képernyőn néznek mesét – bizonyították amerikai kutatók.","shortLead":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor...","id":"20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39.jpg","index":0,"item":"152825a9-f4a5-42ea-8a33-03474c08a1c3","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","timestamp":"2025. május. 23. 16:15","title":"Mi történik pontosan a gyerekben, amikor képernyőt bámul – és amikor könyvet olvas?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Politikusok és katonai szakértők arra figyelmeztetnek, hogy Oroszország 2029-ben megtámadhatja Európát – a Die Zeit megkérdezte, honnan tudják ezt ilyen pontosan. Hitlernek figyelmeztetésül kell szolgálnia a mai konzervatívok számára, mondta Manfred Weber a Politicónak. Joschka Fischer volt német külügyminiszter szerint Európának szabad, szuverén hatalomként kell egyesülnie, ha nem akar beszorulni a birodalmi, agresszív Oroszország, illetve megbízhatatlan Amerika közé. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Politikusok és katonai szakértők arra figyelmeztetnek, hogy Oroszország 2029-ben megtámadhatja Európát – a Die Zeit...","id":"20250523_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"5b37f42f-d3d4-44af-8071-37b9b6712134","keywords":null,"link":"/360/20250523_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 23. 11:20","title":"Jönnek az oroszok 2029-ben? Talán – így látja a német hadsereg egyetemének professzora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan lehetséges az, hogy az internetet böngészve lépten-nyomon olyan hirdetésekkel találjuk szembe magunkat, melyek pontosan az érdeklődési körünkre vannak szabva? Honnan tudják a hirdetők, hogy éppen meg akarjuk változtatni telefon előfizetésünket, Milánóba keresünk repjegyet vagy éppen új porszívót vennénk? A titok nyitja az úgynevezett remarketing, mellyel cége egyszerűen vásárlásra ösztönözheti a bizonytalanabb érdeklődőket. Mutatjuk hogyan.
Mi is az a remarketing?
Az egyénre szabott online hirdetések korát éljük, amikor az internetes áruházak, szolgáltatást kínáló weboldalak reklámjaikat a bizonytalanabb vásárlók meggyőzésre használják. A remarketing célja, hogy potenciális vevőit, akik már megfordultak honlapján, nézegették a termékeit, azonban tényleges vásárlást nem hajtottak végre célzott reklámozással sarkallja a termék megvételére. Ha például egy bútorwebáruház tulajdonosa, a remarketing reklámok segítségével meggyőzheti a vásárlásról azokat, akik rendszeresen nézegetik cége által forgalmazott ágykereteket vagy már kosárba helyeztek elemeket, azonban a kifizetésig már nem jutottak el. Egyénre szabott reklámozással - Facebook vagy Google Adwords hirdetések beállításával - folyamatosan üzenhet lehetséges vásárlóinak, így tartva fent bennük az igényt az adott termék iránt és ösztönözheti őket vásárlásra.
A hatékony remarketing titka 3 lépésben
Használja bármelyik hirdetéskezelőt, ezt a három szempontot tartsa mindenképp szem előtt:
Mérés: Mint minden online marketinggel kapcsolatos tevékenységnek, a remarketing kampányoknak is a megfelelően beállított mérés az alapja. A kampány elindítása előtt érdemes próbavásárlásokkal tesztelni, hogy sikeresen méri-e a konverziókat az AdWords, vagy, hogy megfelelő e-kereskedelmi beállításokat alkalmaz az Analytics-ben. Szintén hasznos lehet, ha a meglévő adatok alapján megpróbáljuk megtalálni azokat a termékeket, kategóriákat, amelyekre érdemes lehet remarketingkampányt indítani.
Megfelelő kreatívok: a weboldalakon megjelenő szöveges hirdetésnek, bannernek vagy videónak kellően informatívnak, cége arculatához passzolónak kell lennie. Az érdeklődőkhöz kattintás nélkül el kell, hogy jusson az üzenet: az ön cégétől származik és ezt a terméket reklámozza. A hirdetés szövege legyen egyszerű, ám testre szabott, és szólítson cselekvésre. Az igényes design és a megfelelő képfelbontás tovább növelik a hatékonyságot.
Jó remarketinglisták: a megfelelő remarketinglista a legfontosabb része a folyamatnak. Maradva a bútorkereskedéssel foglalkozó cég példájánál, íme, néhány példa a lehetséges célcsoport szűkítési beállításra:
• A weboldalának összes látogatója egy adott időszakban, például az elmúlt 30 nap során. Az ilyen típusú listákat felhasználhatja olyan hirdetések célzására, amelyek például cégének erősségeit hangsúlyozzák, ezeket leginkább branding hirdetésekhez alkalmazhatjuk.
• Honlapja egyes aloldalainak látogatói. Például azok a látogatók, akik a kerti bútor kategóriát nézegették: számukra már konkrétabb hirdetéseket jutasson el, a cége kerti bútorait reklámozva.
• Azok az emberek, akik “kosárba tettek már valamit”, de még nem fejezték be a vásárlást: számukra a megvételre ösztönző üzeneteket jutasson el.
• Azok az emberek, akik konkrét termékoldalt látogattak: itt lehetőségünk nyílik dinamikus megoldásokra is, azaz hogy végül konkrétan ugyanazt a terméket kapják vissza a hirdetésben, ami után érdeklődtek.
• Lehetőségünk van kombinálni is a listákat: akár olyan embereket is elérhet, akik egy adott termékkategóriát nézegettek, és ott legalább egy percet töltöttek el, azonban még nem fejeztek be egyetlen vásárlást sem.
Mit szólnak a felhasználók?
A felhasználói oldalon a vélemények megoszlanak. Egyesek kifejezetten hasznosnak találják, hogy igényre szabott ajánlatokban részesülnek nap mint nap. Míg egy szűkebb réteg kissé félelmetesnek találja, hogy ennyi információ áll rendelkezésre róluk hirdetői oldalon, azonban olyanokkal is találkozhat, akiket kifejezetten szórakoztatnak a célzott reklámok.
Egy remarketingkampány beállításainál mindig érdemes szem előtt tartania, hogy vajon a felhasználó számára mennyire zavaró, ha egyfolytában az ön hirdetéseivel találkozik. A kreatívok ráadásul idővel “elfáradhatnak”, és előfordulhat, hogy az átkattintási arányuk már közel sem lesz olyan jó, mint a kampányidőszak kezdetén. A rossz felhasználói élmény elkerülése érdekében kézenfekvő megoldás lehet, hogy különböző bannerekkel, változatos üzenetekkel próbálja felkelteni az érdeklődők figyelmét. Lehetősége nyílik arra is, hogy úgynevezett gyakoriságkorlátot állítson be, azaz megadhatja, hogy egy embernek legfeljebb hányszor jelenhet meg egy hirdetés egy adott időintervallumban. Ez az egyszerű beállítás roppant hasznos lehet, ha nem akarjuk azt, hogy a cégünk csak egy folyton visszatérő, idegesítő reklám legyen a felhasználók szemében.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkamazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.