EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
A Lidl-üzleteket működtető német Schwarz-csoport célja, hogy a következő öt évben elérje a 100 milliárd eurós bevételt. Ez mai árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forint. Magyarországi újítással is növelte bevételeit a diszkontlánc.
Komoly fejlődést tervez a következő időszakban a Lidl-hálózat és a Kaufland-boltok tulajdonosa, a német Schwarz-csoport - nyilatkozta Klaus Gehrig, a társaság elnöke a holland MT gazdasági lapnak az IDG Retail Analyis kiskereskedelmi szakportál szerint. Gehrig azt mondta: a cél, hogy a következő öt évben elérjék az évi 100 milliárd eurós árbevételt - írja a Mindenár.hu. Ez jelentős növekedés lenne, tavaly ugyanis közel 80 milliárd euró bevételt ért el a vállalat, ami egyébként 7 százalékos többletnek felelt meg éves szinten. A célul kitűzött 100 milliárd euró óriási összeg: mostani árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forintot jelent, és lényegében megegyezik a tavalyi magyar GDP-vel, a magyar gazdaság egy évnyi teljesítményével.
A vállalat Németországban elindította az online szolgáltatását. A Lidl Németországban elérhető online boltjában egyelőre korlátozott a termékkör, teákat, borokat, kávéféleségeket, olajat, állateledelt lehet vásárolni, a kiszállítás 4,95 euróért végzi a DHL gyorsposta-szolgáltató.
Nálunk indultak a saját pékségek
Tavaly nyáron a Lidl bejelentette, hogy a bolti pékségek sikere miatt nagy-britanniai üzletek is kapnak saját pékrészleget, erre pedig komoly összeget, 220 millió fontot költ a társaság. A bolton belüli pékségek létjogosultságát jelzi az is, hogy több nagy lánc, köztük a Lidl egyik legnagyobb riválisa, az Aldi is saját sütödéket tett a boltjaiba. Az Aldi mellett a Tescónak, a CBA-nak, a Sparnak, a Pennynek, az Auchannak is sok boltjában működik saját péksége.
A bolton belüli pékségeket többek között Magyarországon tesztelte a Lidl. Kezdetben csak előre csomagolt péksüteményeket árultak a magyarországi üzletekben, ám az elmúlt években már az üzletek többségében a saját sütödében készült pékárukat kínálta a boltlánc. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke még 2012 végén erről azt nyilatkozta, rendkívül nagy projekt volt a pékségek kialakítása, kilenc hónap alatt 147 egységben hoztak létre pékrészleget a bolton belül.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.