Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Lidl-üzleteket működtető német Schwarz-csoport célja, hogy a következő öt évben elérje a 100 milliárd eurós bevételt. Ez mai árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forint. Magyarországi újítással is növelte bevételeit a diszkontlánc.
Komoly fejlődést tervez a következő időszakban a Lidl-hálózat és a Kaufland-boltok tulajdonosa, a német Schwarz-csoport - nyilatkozta Klaus Gehrig, a társaság elnöke a holland MT gazdasági lapnak az IDG Retail Analyis kiskereskedelmi szakportál szerint. Gehrig azt mondta: a cél, hogy a következő öt évben elérjék az évi 100 milliárd eurós árbevételt - írja a Mindenár.hu. Ez jelentős növekedés lenne, tavaly ugyanis közel 80 milliárd euró bevételt ért el a vállalat, ami egyébként 7 százalékos többletnek felelt meg éves szinten. A célul kitűzött 100 milliárd euró óriási összeg: mostani árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forintot jelent, és lényegében megegyezik a tavalyi magyar GDP-vel, a magyar gazdaság egy évnyi teljesítményével.
A vállalat Németországban elindította az online szolgáltatását. A Lidl Németországban elérhető online boltjában egyelőre korlátozott a termékkör, teákat, borokat, kávéféleségeket, olajat, állateledelt lehet vásárolni, a kiszállítás 4,95 euróért végzi a DHL gyorsposta-szolgáltató.
Nálunk indultak a saját pékségek
Tavaly nyáron a Lidl bejelentette, hogy a bolti pékségek sikere miatt nagy-britanniai üzletek is kapnak saját pékrészleget, erre pedig komoly összeget, 220 millió fontot költ a társaság. A bolton belüli pékségek létjogosultságát jelzi az is, hogy több nagy lánc, köztük a Lidl egyik legnagyobb riválisa, az Aldi is saját sütödéket tett a boltjaiba. Az Aldi mellett a Tescónak, a CBA-nak, a Sparnak, a Pennynek, az Auchannak is sok boltjában működik saját péksége.
A bolton belüli pékségeket többek között Magyarországon tesztelte a Lidl. Kezdetben csak előre csomagolt péksüteményeket árultak a magyarországi üzletekben, ám az elmúlt években már az üzletek többségében a saját sütödében készült pékárukat kínálta a boltlánc. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke még 2012 végén erről azt nyilatkozta, rendkívül nagy projekt volt a pékségek kialakítása, kilenc hónap alatt 147 egységben hoztak létre pékrészleget a bolton belül.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a szombati tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.