szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Volkswagen hatszáz részmunkaidős munkatárstól válik meg Zwickauban, hogy fedezni tudja a dízelbotrány miatti költségeket.

A Volkswagen csaknem 600 részmunkaidős dolgozójától válik meg jövőre zwickaui gyárában, hogy részben ellensúlyozza a dízelmotorok emissziós értékét megváltoztató szoftverek miatt kipattant botrány költségeit. A zwickaui az ötödik legnagyobb a VW 10 németországi gyárából. A helyi szakszervezet vezetője azt mondta, hogy a teljes munkaidőben foglalkoztatottak állása sincs veszélyben. A Volkswagen 6,7 milliárd euró tartalékot képzett a dízelautók visszahívásával kapcsolatos költségek fedezésére, és további 2 milliárd eurót különített el a manipulációval kapcsolatban felmerülő kompenzációkra. 

A Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában Európában érintett motorok megjavítására már elkészültek a tervek és januárban elkezdődik az érintett gépjárművek visszarendelése a szervizre. A 2 literes EA189-es TDI-motorral szerelt gépjárműveket már januártól elkezdik visszarendelni javításra, az 1,2 literesek javítása várhatóan a második negyedévben, az 1,6-osoké a harmadik negyedévben kezdődik. A 2 literes és az 1,2-es motoroknál elég egy szoftverfrissítés. Az 1,6-osoknál a szoftverfrissítés mellett be kell építeni a motor légtömegmérő berendezése elé egy úgynevezett áramlás-egyenirányító alkatrészt, egy műanyag hálót. 

A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat, a VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!