Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Másfél év után felfüggesztette tevékenységét az 500 autóval működő milánói Twist car sharing szolgáltató, vagyis autókölcsönző cég, a kocsik viszont továbbra is ott porosodnak, áznak, ahol annak idején leparkolták őket.
2014 májusában indult Milánóban, de 2015 novemberében pénzügyi okokból már fel is függesztette tevékenységét a Twist nevű car sharing szolgáltató, amelynek az autói most elhagyatva állnak a város utcáin, és gyűjtik a parkolási bírságokat – írja a Corriere.it.
A közösségi autószolgáltató (bár nevezhetjük autókölcsönzőnek is) 450 darab kék színű Volkswagen Up modellel indult, és az vehette igénybe, aki 15 euróért regisztrált a szolgáltatásra. Az autó használatáért percenként 27 eurócentet, nagyjából tehát 85 forintot kellett fizetni, vagyis egy tízperces autózás kijött 850 forintból, ami egy taxizásnál olcsóbb megoldás. Az egész napos autóhasználatért 60 eurót kértek.
A tavalyi leállásig 26 ezer fő regisztrált a Twistre, ez az ügyfélszám azonban jóval kevesebb, mint a két már működő olaszországi car sharing cég, a Car2go és az Enjoy összesen 200 ezres országos ügyfélszáma.
A Twist-kocsikkal a parkolás is, és a milánói belváros C-vel jelölt legbelső zónájába a behajtás is ingyenes volt – az autók a sárga és a kék színnel jelölt parkolóhelyeken is megállhattak –, de a novemberi leállás előtt leparkolt autókkal most is tele van a város. A Twist autónként évi 1100 eurót fizetett a városnak a parkolóhelyek használatáért, de ez a koncesszió november 17-ével lejárt, így a kocsiknak már aznap el kellett volna tűnniük az utcákról.
A Corriere.it szerint ugyan több mint kétszáz kocsit már elszállított a szolgáltató cég egy telephelyre, további kétszáz kocsi vesztegel még az utcákon. A tilosban hagyott, például járdára parkolt kocsik pedig gyűjtik a parkolócédulákat. Az alábbi fotón egy szabályosan parkoló, de az autótolvajok által már szétkapott példány látható.
@Twist_Milano a #Cernusco a pochi passi da @ComuneCernusco due auto di twist in queste condizioni... pic.twitter.com/Yz09oPOn6u
— Stefano Campi (@stecampisa) December 9, 2015
A Twist kocsijait amúgy sem kímélték a vandálok, már tavaly 300 ezer euróra volt tehető az ebből eredő károk összege, például egyedül a Samsung Galaxy típusú fedélzeti számítógépet 500 alkalommal próbálták ellopni. A cég összesen 20 embert alkalmazott a különböző pontokon leparkolt autók mozgatására, mára hárman maradtak, de a cég azt ígéri, hogy minden kocsit elszállít az utcákról, és a kocsikra biggyesztett parkolási csekkeket is kifizeti, kivéve a legelsőt, azt még az egykori ügyfélnek kell állnia, aki tilosban tette le az autót.Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.