Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Másfél év után felfüggesztette tevékenységét az 500 autóval működő milánói Twist car sharing szolgáltató, vagyis autókölcsönző cég, a kocsik viszont továbbra is ott porosodnak, áznak, ahol annak idején leparkolták őket.
2014 májusában indult Milánóban, de 2015 novemberében pénzügyi okokból már fel is függesztette tevékenységét a Twist nevű car sharing szolgáltató, amelynek az autói most elhagyatva állnak a város utcáin, és gyűjtik a parkolási bírságokat – írja a Corriere.it.
A közösségi autószolgáltató (bár nevezhetjük autókölcsönzőnek is) 450 darab kék színű Volkswagen Up modellel indult, és az vehette igénybe, aki 15 euróért regisztrált a szolgáltatásra. Az autó használatáért percenként 27 eurócentet, nagyjából tehát 85 forintot kellett fizetni, vagyis egy tízperces autózás kijött 850 forintból, ami egy taxizásnál olcsóbb megoldás. Az egész napos autóhasználatért 60 eurót kértek.
A tavalyi leállásig 26 ezer fő regisztrált a Twistre, ez az ügyfélszám azonban jóval kevesebb, mint a két már működő olaszországi car sharing cég, a Car2go és az Enjoy összesen 200 ezres országos ügyfélszáma.
A Twist-kocsikkal a parkolás is, és a milánói belváros C-vel jelölt legbelső zónájába a behajtás is ingyenes volt – az autók a sárga és a kék színnel jelölt parkolóhelyeken is megállhattak –, de a novemberi leállás előtt leparkolt autókkal most is tele van a város. A Twist autónként évi 1100 eurót fizetett a városnak a parkolóhelyek használatáért, de ez a koncesszió november 17-ével lejárt, így a kocsiknak már aznap el kellett volna tűnniük az utcákról.
A Corriere.it szerint ugyan több mint kétszáz kocsit már elszállított a szolgáltató cég egy telephelyre, további kétszáz kocsi vesztegel még az utcákon. A tilosban hagyott, például járdára parkolt kocsik pedig gyűjtik a parkolócédulákat. Az alábbi fotón egy szabályosan parkoló, de az autótolvajok által már szétkapott példány látható.
@Twist_Milano a #Cernusco a pochi passi da @ComuneCernusco due auto di twist in queste condizioni... pic.twitter.com/Yz09oPOn6u
— Stefano Campi (@stecampisa) December 9, 2015
A Twist kocsijait amúgy sem kímélték a vandálok, már tavaly 300 ezer euróra volt tehető az ebből eredő károk összege, például egyedül a Samsung Galaxy típusú fedélzeti számítógépet 500 alkalommal próbálták ellopni. A cég összesen 20 embert alkalmazott a különböző pontokon leparkolt autók mozgatására, mára hárman maradtak, de a cég azt ígéri, hogy minden kocsit elszállít az utcákról, és a kocsikra biggyesztett parkolási csekkeket is kifizeti, kivéve a legelsőt, azt még az egykori ügyfélnek kell állnia, aki tilosban tette le az autót.A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy héten belül két, egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatot tett a honvédelmi tárca arról, hogy kerültek-e Szerbiába magyar harcjárművek. Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A városi ügyvédi kamara szerint az embereket „önkényes, igazságtalan és törvénytelen fogva tartással fosztották meg szabadságuktól”.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A feltételezett elkövetőt holtan találták meg.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.
Csak egy vesztese volt a Pride-nak.