Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Gondolt már arra, hogyan rothad a teste? Most fog.
Az Egyesült Királyságban a médiában megjelenő reklámokért felelős önszabályozó testület (Advertising Standards Authority) kiadta a 2015-ös év 10 legtöbbször bepanaszolt reklámját. (Ha még ennél is több reklámot szeretne nézegetni, erre keresgéljen!)
1. A legdurvább, legvisszataszítóbb videó kategóriában egyértelműen a brit egészségügyi minisztérium dohányzásellenes testhorrorreklámja viszi el a pálmát. Elismerésre méltó kegyetlenséggel kínoznak meg minden embert, aki valaha is szívott egy slukkot bármiből, ami égett. Dőljön hátra, és nézze, hogyan rohad a teste belülről, ha rágyújt:
A brit reklámtestület nem tiltotta le a videót a fontos egészségügyi üzenet miatt.
2. A következő legsúlyosabb videó alig marad le ettől. A brit szívalapítvány reklámja, amiben a szívbetegség veszélyének merész megfilmesítésével próbálnak pénzt kalapozni. A filmben egy éppen meghalt apa szelleme búcsúzik el a fiától, aki az iskolában ül:
A booking.com 3 helyet is elvitt a top 10-ből, mert előszeretettel játszik azzal, hogy a reklámjaiban elhangzó mondatokban a booking kifejezést a közösülésre utaló áthallással használja, nagyjából úgy, mintha magyarul azt mondanánk valamire „kibooking” jó. A reklámszabályozó testület mindhárom esetben úgy döntött, hogy a kifejezés használata nem elég a reklám letiltására.
3. Ez a booking.com-os videó már 2014-ben besöpörte a legtöbb panaszt, aztán 2015-ben is begyűjtött még 600-at, ami elég soknak számít ahhoz képest, amit a többi kapott:
4. Ez a másik booking.com reklám például csak 407 panaszt kapott:
5. Ez pedig csak 201-et:
6. A soványságot népszerűsítő reklámok is megszereztek 2 helyet: az egyik a Protein World „Strandrakész a tested?” kampánya, amivel azt az üzenetet próbálták megtolni, hogy a strandolásra csak a sovány emberek érdemesek. Ezzel persze csomó embernél kiverték a biztosítékot, és beindult a netes folklór, nagyjából ugyanarra a rugóra, hogy mindenki kész a strandra, nem számít, hogy nézel ki. A brit reklámtestület meg is tiltotta, hogy ugyanebben a formában megjelenjen a hirdetés.
7. A másik egy fogyasztó tablettát népszerűsítő videó, amiben a szereplő fogyni akar, pedig se kövérnek, se egészségtelennek nem néz ki.
8. Bepanaszoltak egy e-cigaretta reklámot is, mert egyesek szerint a gyerekeket szólította meg, de vannak, akik szerint ezt egyáltalán nem is lenne szabad reklámozni. A reklámot nem tiltották le.
9. Ezt a Paypal-reklámot pedig azért panaszolták be nagyon sokan, mert leleplezte az igazságot a gyerekek előtt, hogy a Télapó nem létezik. A panaszokat elutasította a testület.
10. A Moneysupermarket.com (egy nagy pénzügyi összehasonlító portál) több mint 1500 panaszt begyűjtött ezzel a reklámmal, amit nyíltan szexuális tartalmúnak éreztek az emberek, a brit reklámtestület szerint viszont ez még belefér a törvényi keretekbe:
(via Business Insider)
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Kipereltük a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar másfél évet felölelő szerződéslistáját, amiből az látszik, hogy visszafogták a költekezést. Nem fizetnek ki egy kétmilliárdos tartozást sem, ami miatt viszont végrehajtás indult ellenük.
Van egy rossz hírem: hiába a tiltás, hiába a szózat.
Lapunk korábbi moszkvai tudósítóját Kacskovics Mihály Béla kérdezte.