Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Eddigi legvakmerőbb lépésére készül a Starbucks, az eszpresszó hazájában, Olaszországban próbálkozik.
Milánóban nyitja első kávézóját az amerikai Starbucks-lánc, "alázattal és tisztelettel", ahogy állítja a cég. Az amerikaiak a Percassi fejlesztővel működnek együtt az olasz piacon. A tervek szerint 2017-ben nyílik meg a Starbucks milánói egysége. "Tudjuk, hogy különleges kihívást jelent az első Starbucks üzlet Olaszországban, de biztosak vagyunk abban, hogy az olasz emberek kíváncsiak a Starbucks-élményre, már ez történik sok más piacon is" – mondta Antonio Percassi.
A Starbucks elnök-vezérigazgatója, Howard Schultz egy 1980-as milánói utazásból merítette a lánc alapötletét. Lenyűgözte, hogy az olasz kávézókban összegyűltek az emberek, ezek a helyek úgy működtek, mint egy agóra. A Starbucksnak azóta 22 ezer üzlete működik 67 országban.
Annak ellenére, hogy Olaszországban találták fel az eszpresszógépet, az ország csak a hetedik helyet legnagyobb fogyasztó Európában. A sort a finnek vezetik, majd Ausztria és Svédország következik – derül ki az Európai Kávészövetség adataiból.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A szél konténereket kapott fel, amelyek átszakították a védelmi kerítést.