szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába a bio minősítés, az nem feltétlenül jelent magas C-vitamin-tartalmat – a Tudatos Vásárlók Egyesülete most a narancsleveket tesztelte.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete 16 féle narancslevet tesztelt laboratóriumban. Arrra voltak kíváncsiak, hogy mennyi C-vitamint  tartalmaznak, mennyire környezetbarát a csomagolásuk és milyen a vásárlói tájékoztatás a címkén.

A narancslé sűrítményből vagy friss présléssel készül. A C-vitamin kis mennyiségben feltétlenül szükséges az emberi szervezet működéséhez, viszont testünk nem képes előállítani, így a táplálékunkkal, folyadékbevitelünkkel kell beszereznünk.

A teszt során minden termék 10 pontról indult, de pluszpontokat kaptak aszerint, hogy mennyi C-vitamint tartalmaznak, ha nem sűrítményből készült a termék, ha környezetbarát volt a csomagolás, és ha bio minősítése volt a terméknek. Pontlevonás járt, ha a gyártó, forgalmazó nem volt feltüntetve, ha nem volt energiatábla és ha nem volt feltüntetve a származás helye.

Meglepő módon a teszten az derült ki, hogy a legolcsóbb termékben, az S-Budget narancslében volt a legtöbb C-vitamin (55,9 mg/100ml), a második helyen a Happy Day szerepelt 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal végzett 45,5 g/100ml C-vitamin-tartalommal.

A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin-tartalom tekintetében: a 3 bio termékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott az összes többi termékhez képest (Pfanner bio 44,9 mg, Tesco Organic 43,9 mg). Viszont a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitamin-tartalommal. 

Környezetbarát, felelős erdőgazdálkodást bizonyító FSC minősítésű csomagolásba töltik a Sió, a Hohes C Mild, a sima és a gyümölcshúsos Happy Day, a dm Bio és a Tesco Organic Bio narancsitalokat. A 16 termék között három bio minősítésű ital volt. Három terméken nem volt feltüntetve a származási hely a csomagoláson.

Az összesített pontozásban a legmagasabb értéket a Tesco Organic bio narancsleve kapta, a második helyen a dm Bio narancsleve végzett, míg a harmadik helyen a Happy Day. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt. 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Köves Slomó: Demeter Szilárd eszmefuttatása ízléstelen és méltatlan

Köves Slomó: Demeter Szilárd eszmefuttatása ízléstelen és méltatlan

Magyar tudós vezetésével, 0,000000000001 literes cseppekben szimulálják az élet első jeleit

Magyar tudós vezetésével, 0,000000000001 literes cseppekben szimulálják az élet első jeleit

A budapesti karácsonyi vásár idén az internetre költözik

A budapesti karácsonyi vásár idén az internetre költözik