szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Ahogy a taxiórákat, úgy a közvélemény-kutatásokat sem szabad manipulálni” – mondta az Uber a Főtaxi kutatására.

Az Uber keményen beszólt a Főtaxinak, miután az pénteken nyilvánosságra hozta a Trend International piackutató cég közreműködésével végzett közvéleménykutatását. A fuvarközvetítő cég szerint a felmérés néhány adata erősen megkérdőjelezhető, hiszen a kérdésekbe rejtve olyan állításokat tartalmaz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, és ezen valótlan állításokról kérdezték a fővárosiak véleményét. „Ezek azok a valótlan állítások, amelyeket régóta terjesztenek a taxisvállalatok, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat” – írják közleményükben.

Szerintük az egyik félrevezetés az utasbiztosításokra vonatkozik, mert az Ubernél minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollárig, a másik tévedés pedig az az állítás, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata, és idehaza nem fizet adót.

“Ahogy a taxiórákat, úgy a közvéleménykutatásokat sem szabadna manipulálni. Az Uber szerint a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében. A tisztességes versenynek nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás” – jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.

A céges beszámolók szerint egyébként a fővárosi taxiscégek az Uber jelenléte mellett is kivétel nélkül emelni tudták a bevételüket, és az Uber Magyarországi cége fizet adót – erről bővebben itt olvashat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!