Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A fővárosi társaságok növelték a bevételüket.
Több mint hatszorosára, 164,2 millió forintra növelte nettó árbevételét 2015-ben az előző évhez képest az Uber magyarországi cége. A komoly piaci és parlamenti vitákat kiváltó Uber Hungary Kft. szárnyalásának persze van egy egyszerű magyarázata: a cég személyszállító szolgáltatása 2014 novemberében indult csak el. Az Uber - amellyel egyébként a magyar kormány nem áll szóba - tavaly már nyereséget is elért: 12,9 milliós profitja után 2 millió forintot meghaladó adót fizettek (vagyis nem igaz, hogy a cég nem fizet társasági adót), az eredmény többi részéből osztalékot sem vettek ki.
A 164,2 milliós árbevétel nem kevés, ám a taxisok tiltakozása ellenére ez a pénz nem tőlük áramlott az Uber felé – derül ki a cégek most közzétett tavalyi eredménykimutatásából. A nagy taxitársaságok - már amelyik már leadta a beszámolóját - szinte mind növelni tudták árbevételüket. A Főtaxi nem is kicsit: míg 2014-ben 1,24 milliárdot hoztak a pepita csíkos autók, tavaly 1,57 milliárdot. A cég jelentősen tudta növelni profitját is: 50,7 millióról 208,4 millió forintra. Ebben része lehet annak is, hogy mindössze 591 ezer forint adót kellett megfizetniük.
Ha minimálisan, de növelni tudta bevételét a City Taxi is, 471,4 millió forintról 471,96 millióra. Profitjuk is nőtt, igaz ez sem számottevő mértékben: 436 ezerről 617 ezerre (miután 1 millió forint társasági adót befizettek az államkasszába).
Ennél eredményesebb volt a Budapest Taxi tavalyi éve. A kft. kétmillió forinttal 282,6 millió forintra növelte nettó bevételét. Jelentősen megcsappant viszont a profit: 13,6 millióról 4,8 millió forintra. A Budapest Taxi adófizetési kötelezettsége 607 ezer forint volt tavaly. A céget tulajdonló holding, a Rádio Tele 5 Taxi sem panaszkodhat: a 2014-es 981 millió után egymilliárd forint fölé emelkedett az árbevétele. Üzemi eredményük után 3,1 millió adót fizettek, és 72,5 millió maradt a zsebükben.
Elégedett lehet a TaxiPlus is. A társaság nettó árbevétele 232 millióról 298,4 millióra ugrott, profitja pedig 48 ezerről 7,1 millió forintra nőtt.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Ez azért furcsa, mert másfél éve még ő kérte ezt. A magyar miniszteri biztos jelezte, hogy szó sem lehet a tárgyalások felfüggesztéséről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Az Átlátszó által indított per tárgyalására mást küldött maga helyett a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.