szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

El tud képzelni egy közel 50 km/h-val repesztő bringát a homokdűnék között? És azt, hogy bivalyerős elektromotor hajtja, és a kinézete alapján valahová a retró kerékpárok és a régi mopedek közé sorolnák? Nos, néhány lelkes kaliforniai fiatal nemcsak hogy megépítette, de a sorozatgyártáshoz szükséges pénzt is összegyűjtötte már.

A kerékpárokra szerelt elektromotor mifelénk leginkább az alföldi mezővárosokban futó, kicsit a Babettára hajazó kinézetű, motorizált banyatankként ismert. Ennek oka a leginkább az, hogy a dizájn oltárán is áldozó más, "komolyabb" modellek ára finoman szólva sem az átlagos hazai pénztárcákra szabott, ráadásul az egy főre jutó kerékpárlopások számában az abszolút kontinensgyőztes Hollandia felé kacsintgatunk. Ettől még persze a világban beköszönt lassan az elektromos cangák kora. Így ma már tényleg nagyot kell gurítani ahhoz, hogy egy-egy új konstrukció globálisan is láthatóvá válhasson.

Ezt a feladatot ugrotta meg rövid idő alatt, és viszonylag könnyen  a Super'73 névvel illetett e-bike. A '70-es évek eleji banánüléses bringa-, illetve mopedgyártási retrót és az utóbbi években teret hódító "dömperkerekű" terepbringák fő jegyeit ötvözték. És persze van már Instagramm-oldaluk is – sok-sok képpel.

Designboom

Az egész Jon Akers fejében született meg, és amikor bő egy éve befejezte az egyetemet (Masters of Engineering Lehigh University), csapatban az új típusú, mopedszerű kerékpár kidolgozásába kezdtek. Tartós, vicces és időtlen konstrukciót akartak, és a 2015 márciusa óta létező vízió az idén novemberben Dél-Kaliforniában már sorozatgyártásra kerülhet.

Designboom

Az 1000 wattos elektromotorral és egy 10Ah-s lítium-ion akkumulátorral szerelt kerékpár többek között egy sörösüvegtartót – integrált sörnyitóval – és méretes tárcsafékeket is kapott a plüssüléses jármű, aminek saját digitális mérőórás rendszere, de külön okostelefon-tartója is van. A gépszörnyecske akár a 30 mérföldes óránkénti sebességre is képes (ez 48 km/h), az egy feltöltéssel pusztán akkuról teljesíteni képes 20 mérföld (32 km) ráadásul bármikor megtoldható, hiszen a pedálozással bármikor, menet közben is visszatölthető az energiatároló telepbe. (Aki ennél is biztosabbra akar menni, az 400 dollár felárral majd extra méretű akkut is rendelhet a bringához.)

Hogy milyen élmény lehet a Super'73 nyergében? Készült erről egy hihető image videó is:

A Kickstarteren futó kampánynak – mely 20 nappal a vége előtt bő hétszeresét gyűjtötte már be a célként kitűzött 25 ezer dollárnak – az a kifejezett szándéka, hogy a mopedes dizájnelemeket újra a "kortárs esztétika" részévé tegye. Meg hogy akinek végül lesz egy saját Super'73-asa (aminek az ára a jelenlegi tervek szerint meghaladja a 2000 dollárt), az ne pusztán a 20-as méretű kerekekkel hívhassa fel magára a figyelmet.

Aki látta, mind esernyőt akar a bringájára

Közösségi finanszírozásban fejeznék be a tömeggyártásra felkészítését annak a könnyű, kompakt kis rendszernek, amivel a szakadó esőben bringázás is élvezetessé tehető.

Ha ezt a cikket érdekesnek találta, van még: kövesse és ha tetszik, ossza meg ismerőseivel a gazdasági rovat Facebook-oldalának bejegyzéseit!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!