szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden tíz mobilnetezőből nyolc rendszeresen belefut mobilhirdetésekbe, de csak minden negyediket érdekli, hogy az formailag passzoljon a megjelenési környezetébe. Tehát az egyáltalán nem mindegy, mit fogadnak el, vagy lépnek át a felhasználók akár gondolkodás nélkül is. Egy friss felmérés szerint a jó mobilreklám legfontosabb ismérve az, hogy tájékoztat.

A mobiljukon netet használók 79 százaléka, vagyis a 3,7 millióból úgy 2,9 millióan találkoznak a készülékükön keresztül mobilhirdetésekkel. Az eNET és a Madhouse friss kutatása arra volt kíváncsi, hogy mire vevők a felhasználók.

Az áprilisában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amitől nem szívesen válnának meg: kivétel nélkül mindenki használ közülük ilyen készüléket, és kétharmaduk még az édességevésről is kész lemondani egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját. Az okostelefont használók függése még meglepőbb: egyharmaduk inkább a szexet nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét. A mobilt nem csak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten, 40 százalék pedig innen (is) informálódik.

 

©

Mivel a mobiltelefonjukon netet használók mintegy 4/5-e rendszeresen találkozik a készülékén mobilreklámokkal, azt a felmérés szerint sem kell már magyarázni, hogy azok mire valók. Tízből hatan tisztában vannak azzal is, hogy a tartalomszolgáltatóknak ez jelenti a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak, illetve alkalmazások ingyenességéért cserébe. Azok közül pedig, akik meg is szokták nézni a mobiljukon a reklámokat, 58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett neki egy-egy termék, aminek a hirdetését a mobilján látta.

A felmérésben választ adók szerint a jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra értékes információt közvetítsen (62%), képes legyen bevonni a felhasználót, vagyis: legyen érdekes, kreatív vagy vicces (57%), de az is fontos, hogy a szolgáltató engedélyt kérjen a megjelenítésre (56%); és hogy a reklám releváns (51%). 
Meglepő vagy sem: mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a mobilhirdetések passzoljanak az oldal, illetve applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába.

A kutatást megelőző három hétben látott mobilreklámokkal kapcsolatban a legtöbben az Adidas, Ikea, Renault, Samsung, Telekom, Tesco, illetve a Vodafone hirdetéseivel találkoztak mobiljukon.

Ha ezt a cikket érdekesnek találta, van még: kövesse és ha tetszik, ossza meg ismerőseivel a gazdasági rovat Facebook-oldalának bejegyzéseit!





 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bartók-darab nevét vette fel az Alapjogvédő Iroda

Bartók-darab nevét vette fel az Alapjogvédő Iroda

Közös videóval emlékeznek 1956-ra az ellenzéki pártok

Közös videóval emlékeznek 1956-ra az ellenzéki pártok

A magyar kivándorlók zöme köszöni, de inkább maradna, ahol van

A magyar kivándorlók zöme köszöni, de inkább maradna, ahol van