Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kiderült, hogy mi kell az autóvásárláshoz beígért állami támogatáshoz. Akár másfél milliót is szakíthat az államtól.
Csak tisztán elektromos személyautók vagy kisteherautók kaphatnak támogatást. A konnektoros hibridekhez vagy a hatótávnövelt autókhoz – tudják, például a hatalmas zöld rendszámos városi terepjárókhoz – nem jár. A támogatott járművet legalább három évig használni kell, kell rá cascót kötni, totálkár esetén pedig a kártérítésből vissza kell fizetni a támogatást.
Az állam legfeljebb az autó bruttó árának 21 százalékát fizeti, de a támogatás maximum 1,5 millió forint lehet – írja a Napi.hu. Az így beszerzett járgány pedig nem lehet drágább 15 millió forintnál.
Idén összesen 2 milliárd forint jut a támogatásra, így összesen – maximális támogatás mellett – legfeljebb alig több mint 1300 autóra lesz elég. Ha kimerül a keret, akkor várhatóan újra feltöltik, a jelenlegi tervek szerint jövőre 3 milliárd forint lesz erre a célra.
Ha egy esetleges baleset során például totál lezúzzák a kocsit, úgy a biztosítótól kapott kártérítésből a támogatást vissza kell fizetni.
Támogatást kaphatnak magyarországi lakhellyel rendelkező magánszemélyek és egyéni vállalkozók – legfeljebb 1 autóra –, magyarországi székhellyel vagy telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek, gazdasági társaságok, költségvetési szervek pedig 5-re.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.