Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Utolsó európai útján Sármelléken landolt kedden délután a Lufthansa két Boeing 737-es repülőgépe, miután a német légitársaság 48 év után hétfőn hivatalosan is kivonta ezeket a géptípusokat a forgalomból.
A vasárnapi, utolsó menetrend szerinti útja után a Lufthansa hétfőn Hamburgban köszönt el hivatalosan is a B737-es típusoktól. Kedden azután a légitársaság pilótái, utaskísérői és műszaki munkatársai, összesen 270-en repültek Sármellékre, hogy az éjszakát Hévízen töltve egy zárórendezvény keretében végleg elköszönjenek a Bobbynak nevezett gépektől.
Az első gép landolása után Ulrich Pade, a légitársaság főpilótája az MTI érdeklődésére elmondta: a cégnek hat ilyen gépe maradt már csak, s mert a rövid- és középtávú utakon a flotta egységesítése érdekében ezentúl kizárólag Airbusokkal közlekednek, a Boeingeket a héten Miamiba repítik, ahol eladják őket.
A főpilóta felelevenítette, hogy 1968-ban állt üzembe az első B737-es, amelynek kifejlesztésekor a Boeing a Lufthansa igényeit vette alapvetően figyelembe. A 48 év alatt összesen 148 darab 737-es üzemelt a Lufthansa színeiben. Ulrich Pade az MTI kérdésére hozzátette: az elmúlt csaknem öt évtized alatt sokmillió utas repült ezeken a gépeken.
Sármelléken a D-ABEC lajstromjelű, Karlsruhe névre keresztelt Boeing landolt elsőként a tűzoltók vízfüggönye alatt, majd a D-ABEK lajstromszámú, Fanhansa névre festett B737-es érkezett, amely nyáron a német futballválogatottat szállította a franciaországi Európa-bajnokságra.
A Lufthansa közleménye felidézi, hogy a géptípus több történelmi pillanatnak is részese volt. Még 1988-ban az első női elsőtisztek ezekkel a géptípusokkal repültek, 1989-ben, a német újraegyesítéskor pedig az akkori NDK-ba, Lipcsébe, 1990-ben pedig Berlinből indultak 737-esek első Lufthansa járatként.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A városvezetés szerint nem tehettek mást, mint hogy rábólintanak a kérelemre, a lakók viszont nem akarnak a szomszédságba vegyi üzemet. Különösen az eljárást nehezményezik, mert a polgármester a testület nélkül döntött a gyártó beköltözésének lehetővé tételéről.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.