MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Uniós országok intézkedései miatt gyűjt aláírásokat a fuvarozók ipartestülete, egyes nyugati tagállamok ugyanis súlyos intézkedéseket hoztak, hogy kiszorítsák őket a piacukról. Ha az EU nem lép fel a megszorítások ellen, akkor közel tizenötezer magyar veszítheti el munkahelyét.
Az elmúlt években Németországban, Franciaországban, Olaszországban, és január óta már Ausztriában is jelentős piacvédelmi jellegű korlátozásokat vezettek be a külföldi fuvarozókkal szemben, és ezek sokszor teljesíthetetlen adminisztrációs terheket rónak a magyar fuvarozó vállalkozókra is.
A közúti fuvarozók magyar érdekképviseleti szerve, a NiT Hungary által jogellenesnek tartott rendelkezések a fuvarozó vállalkozóknak előírják, hogy a tagállamokon áthaladó gépjárművezetőik bérét az országonkénti minimálbérhez igazítsák, útjaikat regisztrálják. Az indokolatlannak tartott korlátozásokkal szerintük az utóbbi négy évben jelentős fejlődésnek indult hazai fuvarozó vállalkozások versenypiaci hátrányba kerülhetnek, ami odáig vezethet, hogy
közel tizenötezer gépjárművezetőnek szűnhet meg az állása.
A probléma megoldását sürgető NiT Hungary vállalkozóinak körében aláírásgyűjtésbe kezdett. A szervezet a magyar fuvarozók nevében szólítja fel az Európai Parlamentet és az Európai Bizottságot, hogy akadályozza meg az egyes tagállamok megszorításait, mert azok ellehetetlenítik a magyar fuvarozókat. „A minimálbér valójában szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi mechanizmus, amellyel egyes tagállamok saját piacukat védik” – mondta Deli Andor, Európai Parlamenti képviselő.
A kelet-európai tagállamok az elmúlt években megnövelték nyugat európai részesedésüket a közúti fuvarozási piacon. 2013 óta hazánkban is jelentős beruházások történtek, amelynek következtében a magyar fuvarozók is jelentős piacelőnyhöz jutottak az unió nyugati felében.
„Aláírásokkal tiltakozunk a minősíthetetlen szituáció ellen, amelyeket május 15-ig gyűjtünk az ország tizenegy pontján. Ezt követően nyújtjuk be petíciónkat az uniónak. Nincs kompromisszum, mert az EU alapelvét sérti a tagállamok korlátozó intézkedése, adminisztrációs szigorítása. A magyar fuvarozó vállalatok állandó fenyegetettség alatt állnak, egy-egy bírság ugyanis tönkreteheti a teljes céget” – magyarázta Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára
Füle László, a NiT Hungary elnöke egyértelműen jelezte, hogy piacvisszaszerzésről van szó, és egy szemléletes példával élve megjegyezte, hogy a kialakult szituáció a magyar fuvarozók számára olyan, mint egy focimeccs, amelynek játék közben írják át a szabályait.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Radványi Viktória a francia nagykövetség egyik ünnepségén találkozott össze a miniszterrel.