Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az ezredforduló óta az Egyesült Államokban 75 százalékkal csökkent az ikonikus ital fogyasztása. Így nem csoda, ha a profit sem mesés. A cég vezetése első körben a költségeket csökkenti.
Amikor 1886-ban piacra dobták az Egyesült Államokban – egy lenyűgözően hatékony reklámkampány keretében – még nem zavart senkit, hogy sok a cukor a termékben. Csakhogy azóta az orvostudomány sokat fejlődött, és az emberek is egyre tudatosabban fogyasztanak.A kormányok kihasználják a helyzetet, és megadóztatják a nevezetes italt, mondván az egészségre kockázatos a túlságosan sok cukor.
Pedig a Coca-Cola mindent megpróbált: a világ összes országában jelen van. Csak Észak-Koreában és Kubában nem kapható legálisan. Csakhogy egyre kevésbé trendi a Coca-Cola fogyasztása. Az új főnöknek tehát csodát kell tennie. A londoni Economist összeállításából kiderül: a május elsején kinevezett új főnök nincs irigylésre méltó helyzetben. James Quincey-nek ugyanis úgy kellene profitot produkálnia, hogy legfőbb márkája iránt csökken a kereslet. Vissza lehet-e fordítani a trendet?
A cég vezérkara a diverzifikációban bízik. Teával kevert italokkal, gyümölcslevekkel sőt, szójakészítményekkel kívánja visszahódítani a közönségét. Nem lesz könnyű hiszen a vetélytársak is igen aktívak ezen a téren. Kínában és Japánban évezredek óta fogyasztanak szójakészítményeket, őket legyőzni ezen a téren nem lesz egyszerű. Tudják ezt a Coca-Colánál is. Ezért rövid távon a profit növelésének egyszerűbb módját választották: csökkentik a költségeket. Három év alatt 3,8 milliárd dollárral. Ez hatalmas összeg még akkor is, ha figyelembe vesszük: a Coca-Cola éves üzleti forgalma meghaladja a 42 milliárd dollárt.
Új felsővezetők a Coca-Cola HBC Magyarországnál
Június elsejétől új struktúrában működik tovább a Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi részlege. A vállalat a már létező országos értékesítési igazgatói pozíció mellett két új, funkcionális vezetői munkakört hoz létre: a marketing-üzemeltetés vezető és kereskedelmi kiválóság vezető pozíciókat. Házon belüli kinevezésekkel az előbbit Matskási Zoltán, az utóbbit Ivády Gábor tölti be. Feladatuk lesz többek között a vásárlói és csatorna programok végrehajtása és fejlesztése, továbbá a kategória menedzsment fejlesztése.
Június elsejétől Bányi Katalin, a Coca-Cola HBC Magyarország jelenlegi kereskedelmi és marketing igazgatója a vállalatcsoport svájci kirendeltségénél folytatja karrierjét mint kereskedelmi kiválóság vezető. Távozása után a vállalat kereskedelmi részlege új szervezeti struktúrában, három vezető pozíció köré épülve működik tovább. A már létező országos értékesítési igazgatói pozíció mellett két új, funkcionális vezetői munkakör jön létre: a marketing üzemeltetés vezető és a kereskedelmi kiválóság vezető.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Brutális állatkínzásról szóló videók terjednek globálisan. A tartalomgyártók jellemzően kínaiak, és mivel az országban harmatgyenge az állatvédelem, ezt a legtöbb esetben büntetlenül művelhetik. Az internetnek erről a sötét bugyráról először beszélt lapunknak a Feline Guardians nevű nemzetközi aktivista csoport egy magyar tagja.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?
Gulyás Gergely és Panyi Miklós beszélgetéséből több fontos információ is kiderült.
Ez a tendencia a következő hónapokban tovább erősödhet.