szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az ezredforduló óta az Egyesült Államokban 75 százalékkal csökkent az ikonikus ital fogyasztása. Így nem csoda, ha a profit sem mesés. A cég vezetése első körben a költségeket csökkenti.

Amikor 1886-ban piacra dobták az Egyesült Államokban – egy lenyűgözően hatékony reklámkampány keretében – még nem zavart senkit, hogy sok a cukor a termékben. Csakhogy azóta az orvostudomány sokat fejlődött, és az emberek is egyre tudatosabban fogyasztanak.A kormányok kihasználják a helyzetet, és megadóztatják a nevezetes italt, mondván az egészségre kockázatos a túlságosan sok cukor.

Pedig a Coca-Cola mindent megpróbált: a világ összes országában jelen van. Csak Észak-Koreában és Kubában nem kapható legálisan. Csakhogy egyre kevésbé trendi a Coca-Cola fogyasztása. Az új főnöknek tehát csodát kell tennie. A londoni Economist összeállításából kiderül: a május elsején kinevezett új főnök nincs irigylésre méltó helyzetben. James Quincey-nek ugyanis úgy kellene profitot produkálnia, hogy legfőbb márkája iránt csökken a kereslet. Vissza lehet-e fordítani a trendet?

A cég vezérkara a diverzifikációban bízik. Teával kevert italokkal, gyümölcslevekkel sőt, szójakészítményekkel kívánja visszahódítani a közönségét. Nem lesz könnyű hiszen a vetélytársak is igen aktívak ezen a téren. Kínában és Japánban évezredek óta fogyasztanak szójakészítményeket, őket legyőzni ezen a téren nem lesz egyszerű. Tudják ezt a Coca-Colánál is. Ezért rövid távon a profit növelésének egyszerűbb módját választották: csökkentik a költségeket. Három év alatt 3,8 milliárd dollárral. Ez hatalmas összeg még akkor is, ha figyelembe vesszük: a Coca-Cola éves üzleti forgalma meghaladja a 42 milliárd dollárt.

Új felsővezetők a Coca-Cola HBC Magyarországnál

Június elsejétől új struktúrában működik tovább a Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi részlege. A vállalat a már létező országos értékesítési igazgatói pozíció mellett két új, funkcionális vezetői munkakört hoz létre: a marketing-üzemeltetés vezető és kereskedelmi kiválóság vezető pozíciókat. Házon belüli kinevezésekkel az előbbit Matskási Zoltán, az utóbbit Ivády Gábor tölti be. Feladatuk lesz többek között a vásárlói és csatorna programok végrehajtása és fejlesztése, továbbá a kategória menedzsment fejlesztése.

Június elsejétől Bányi Katalin, a Coca-Cola HBC Magyarország jelenlegi kereskedelmi és marketing igazgatója a vállalatcsoport svájci kirendeltségénél folytatja karrierjét mint kereskedelmi kiválóság vezető. Távozása után a vállalat kereskedelmi részlege új szervezeti struktúrában, három vezető pozíció köré épülve működik tovább. A már létező országos értékesítési igazgatói pozíció mellett két új, funkcionális vezetői munkakör jön létre: a marketing üzemeltetés vezető és a kereskedelmi kiválóság vezető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!