Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A nemzetközi mintára indult szakmai kezdeményezés sehova sem jutott eddig.
A HVG e heti számában részletesen bemutatja a hazai kerékpárgyártás jelenlegi helyzetét, a tömeges mennyiségben termelő üzemeket és az évi pár darabot készítő manufaktúrák közül párat.
A cikk kitér arra, hogy míg számos nyugat-európai országban felismerték, kedvező lehet a biciklivel munkába járás állami támogatása, a szakmai szervezetek által felvetett magyar ötlet nem jutott messzire.
Az elképzelés szerint legalább 50 százalékos önrésszel lehetne új biciklit venni, de a támogatás mértéke nem lehetne több 80 ezer forintnál, amely a munkáltató járulékfizetési kötelezettségét csökkentené. A tervtől azt várnák, hogy a magyarok átlagosan nem 8, hanem a német 2 évhez közelítő idő után cserélnék le a kerékpárjaikat, így nem csak növekedne a biciklizők száma, hanem javulna a közlekedés biztonsága is. Az ötlet azonban a szakminisztériumban elakadt.
A részletekről az e heti HVG-ben olvashat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A helyiek mellett ügyvédet, pszichológust, kriminálpszichológus is kérdeztünk azért, hogy kiderüljön, mi vezethet ilyen felfoghatatlan támadáshoz.
Az egyetem ki sem írt nyílt pályázatot, azt állítják, nem lett volna más alkalmas jelölt.
Nem klasszikus közéleti-politikai sajtótermék, de egymillió példányban szórják szét.