Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Az elhízás szorosan összefügg az előre gyártott élelmiszerek, szénsavas üdítőitalok eladásával.
Miközben a fejlett országokban lassul a növekedésük, a multinacionális élelmiszercégek, mint a Nestlé, a PepsiCo és a General Mills egyre inkább a fejlődő országokban terjesztik agresszívan termékeiket, főként a feldolgozott élelmiszereket és a cukros üdítőket - írja elsősorban braziliai példát alapul véve terjedelmes riportjában a The New York Times. A lap szerint a gond ezzel az, hogy bár valóban csökkent az éhínség, ugyanakkor megszaporodtak a kóros elhízással járó egészségügyi problémák.
Az élelmiszerfogyasztási szokások megváltozása szakértők szerint együtt jár a cukor- és szívbetegségek számának hirtelen növekedésével olyan országokban, amelyek nemrég még éhínséggel és alultápláltsággal küszködtek. A világon ma több az elhízott, mint az alultáplált ember, írja a lap, ugyanakkor a magas kalóriájú, tápanyagszegény élelmiszerek egy újfajta alultápláltságot okoznak, egy olyat, amelyben az emberek egyszerre túlsúlyosak és alultápláltak.
Az elhízásnak természetesen számos oka van, a genetikaitól kezdve az urbanizáción át a növekvő jövedelmekig. A Nestlé vezetői állítják, hogy termékeik segítettek enyhíteni az éhínségen, kulcsfontosságú táplálékot juttattak el olcsón a legszegényebbekhez, és termékek ezreiben csökkentették a cukor, a zsír és a só arányát. Mégis elismerik, hogy az elhízás egy olyan mellékhatása ennek a folyamatnak, amivel nem számoltak.
A cégnél a probléma egyik okának azt tartják, hogy ha az emberek megengedhetik maguknak, akkor többet esznek a kelleténél. A lap viszont azt látja a fő gondnak, hogy a multinacionális cégek az érintett országokban megváltoztatják a termelés struktúráját, a helyi mezőgazdaságot, kiiktatva az önellátó gazdaságokat. Táplálkozási szakértők szerint az elhízás szorosan összefügg az előre gyártott élelmiszerek, szénsavas üdítőitalok eladásával. Az ipar szerint azonban ezek az élelmiszerek elengedhetetlenek egy egyre növekvő számú, városi, növekvő jövedelmű embertömeg élelmezéséhez.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.