szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két piackutató felmérte, hogy a legális marihuánát vásárlók a szer elfogyasztása után melyik gyorséttermet rohanják le. Az eredménynek piaci hatása is lehet.

A McDonald'snál fogyasztanak legszívesebben azok az amerikaiak, akik előtte – legálisan megvásárolható – marihuánás cigarettát szívtak. Ez derül ki abból a felmérésből, amelyet a Green Market és a Consumer Research Around Cannabis piackutatók végeztek el. A résztvevőktől azt kérdezték, hogy az elmúlt négy hétben melyik gyorsétteremben jártak, a McDonald'sot pedig átlagosan 43 százalékuk említette.

A második a listán a Taco Bell 18 százalékkal, míg a szintén hamburgert árusító Wendy'snél a füvet fogyasztók 17,8 százaléka fordult meg, hasonlóan a Burger Kinghez, ahol az arány 17,6 százalék. Jócskán elmarad a szendvicses Subway, ahol csupán 9 százalék járt, illetve a KFC – a csirkés étterem mindössze 5,5 százalékukat vonzotta be.

A kutatók a McDonald's elsöprő győzelmét egyrészt azzal magyarázták, hogy elég sok helyen van jelen a lánc, ami azért fontos, mivel a marihuánának étvágynövelő hatást is tulajdonítanak – a fű egyik gyógyászati hasznát is éppen ebben látják.

Nem fogjuk megtudni, hogy van-e a két dolog között összefüggés, de az elmúlt időszakban a McDonald's részvényei szárnyalnak – jegyzi meg a felmérésről szóló összefoglalójában a CNBC. Az étteremlánc papírjainak értéke 27 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben.

A marihuánafogyasztó réteg mindenesetre fontos új közönséget jelenthet a Meki számára: a mostani felmérésből az is kiderül, hogy a vizsgált területen a lakosság 8,5 százaléka vásárolt (legális kereskedelmi csatornákon keresztül) füvet az elmúlt időszakban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!