Kevesebb boltban sikerült milliárdokkal többet elköltenie a magyar fogyasztóknak

Több mint 70 százalékkal nőtt az egy boltra eső forgalom.

  • hvg.hu hvg.hu
Kevesebb boltban sikerült milliárdokkal többet elköltenie a magyar fogyasztóknak

Nem csak nő a boltos kiskereskedelem, hanem át is alakul közben – írja a blokkk.com. 2013–2017 között negyedével, 2,5 milliárd forinttal többért vásároltak a fogyasztók Magyarországon.

KSH - Blokkk.com

Mivel a boltok száma csökken, a forgalomé pedig nő, azt gondolhatnánk, hogy az egyes boltokban nagyobb bevételt könyvelnek el. Valójában azonban arról van szó, hogy a kisebb boltok bezárnak, a forgalomnövekedést pedig a talpon maradó, tőkeerősebb és nagyobb üzletek fölözik le. Ezt támasztják alá a KSH átlagos boltalapterület-mutatói is, melyek szerint a teljes kiskereskedelmet nézve 104 négyzetméterről 128 négyzetméterre nőtt az üzletek átlagos mérete.

KSH - Blokkk.com

Nőtt a webáruházak forgalma is: tíz év alatt több mint tízszeresére ugrott. 2017-ben közel negyedével nőtt a webköltekezés, mely a korábbi évek 30-40 százalékos bővüléséhez mérve megtorpanást jelent. A webes vásárlás ráadásul az iparcikk-vásárlás motorja, mely az elmúlt öt évben a legnagyobb százalékban nőtt. Az élelmiszer-vásárlások növekedése a legkisebb hosszabb távon, hiszen itt költekeznek legkiegyensúlyozottabban a fogyasztók.

KSH - Blokkk.com
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.