szerző:
Lengyel Miklós

Németországban két városban, Düsseldorfban és Stuttgartban már van ilyen tilalom. A német szövetségi közigazgatási bíróság Lipcsében nemrég úgy döntött, hogy nem alkotmányellenes a városok tilalma.

Így Hamburg is követheti a példát, és áprilistól kitilthatja a dízelüzemű autókat a városból. Az Európai Unió közlekedési biztosa szerint viszont nem ez a megoldás, mert borzasztóan frusztrálja az autóstársadalmat a döntés. Violeta Bulc, aki a Mitteldeutsche Zeitungnak mondta el a véleményét, az lenne a jó megoldás, ha a környezetszennyező dízeles autók útdíjat fizetnének a város határában éppúgy, mint például Londonban. Mindez persze csak átmeneti megoldás lenne, hiszen az EU javaslata az, hogy a tagállamok hozzanak létre egységes digitális rendszert az autók ellenőrzésére. Ezt már tavaly javasoltuk – mondta az EU-biztos a Mitteldeutsche Zeitung című német lapnak. Közben a Toyota bejelentette a genfi autószalonban:

Jövőre már nem ad el dízeles autót  Európában

Európa nagyvárosaiban egyre másra hoznak olyan döntéseket, hogy kitiltják a dízeles meghajtású autókat a levegő szennyezése miatt. Párizsban a polgármester asszony matrica bevezetésével akarja kiszűrni a környezetszennyező járműveket.
Korábban a Volkswagen és más autógyárak megpróbáltak csalószoftverek segítségével kedvező képet nyújtani a dízelmotorok légszennyező hatásáról, de a lebukás után immár egyértelmű, hogy környezetvédelmi szempontból a dízelmotor rossz megoldás.

A Toyota az első között vetette rá magát az új trendre, a hibrid autókra. Miközben a dízeles autók eladása 30%-ról 15-re csökkent Európában 2012 és 2017 között, a hibrid autók eladása ugrásszerűen megnőtt. 45% volt a növekedés tavaly az előző évhez képest. A Toyota tovább akarja folytatni ezt a trendet, de az elektromos autók gyártása is érdekli. Lehet ugyanis, hogy ezeké a jövő. Az autós világban mindenki felfigyelt arra, hogy a kínai Geely 9 milliárd dollárért Mercedes-részvényt vásárolt. A kínai cég vezére közölte: a dízeleknek annyi! A jövő az elektromos autóé! Ebben a tekintetben pedig a Mercedes piacvezető Európában. Ezért a leleményes kínaiak a jövőbe fektettek be, amikor Mercedes-részvényeket vásároltak 9 milliárd dollárért.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!