szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Lidl Magyarország tavaly 14,9 millió palack magyar bort értékesített, mintegy 20 százalékkal többet az előző évinél – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. beszerzési ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette, hogy az eladás bővülése közel azonos volt a belföldi és az európai piacon, 5 milliárd forint értékben 7,9 millió palackot adtak el Magyarországon és 7 millió palackot exportáltak. A Lidl Magyarország 9,7 millió euró (mintegy 3 milliárd forint) értékű borexportja 10 százaléka a teljes magyar bor- és mustexportnak – mondta.

Nepp Zoltán tájékoztatása szerint külföldön a Királyleányka, a Tokaji Furmint és a Szürkebarát volt a legnagyobb palackszámban értékesített magyar bor tavaly. Az idei Lidl Wine Expo Hungary-re mintegy 1200 tételből 366 féle bort állítottak ki. Az idén ötödik alkalommal megrendezett bormustrára – amelynek célja a magyar borok Európán belüli népszerűsítése – 120 borászatból érkeztek borok.

A program eredményeként már 320 magyar szállító mintegy 2500 terméke található meg a cég termékpalettáján, azok 19 ország Lidl áruházainak polcain jelennek meg – jegyezte meg Nepp Zoltán. Hozzáfűzte: az idei Lidl magyar borexpón 10 európai ország – köztük Németország, Írország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Románia, Horvátország – képviselői ismerkedhettek a kínálattal.

A kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek megjelenését a mustrán a Lidl Magyarország kiemelten fontosnak tartja – tette hozzá.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!