szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A webáruházak csak úgy tudják növelni a forgalmukat, ha bővítik az offline jelenlétüket.

A GKI Digital adatai szerint Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online. A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel.

2017 volt az első olyan év a haza online kereskedelemben, amikor az e-kereskedelmi forgalom már nagyobb mértékben növekedett a vásárlási intenzitás emelkedéséből fakadóan, mint a vásárlószám bővülése miatt. Ez azt jelenti, hogy egy magyar webáruház napjainkban akkor képes a leghatékonyabban növelni az eladásait, ha a már aktív internetes vásárlók rendelési intenzitását fokozza, illetve az átlagos kosárértékük összegét növeli.

A GKI Digital a magyar e-kereskedelmi piac egy fontos sajátosságára is felhívja a figyelmet: a korábbi évek trendjeit követve hazánkban minden harmadik-negyedik rendelést személyes bolti átvétellel kérnek a vásárlók.

Ráadásul forgalom több mint háromnegyede a vegyes modellben működő (tehát webáruház mellett hagyományos üzleteket is fenntartó) kereskedőknél realizálódik. A hazai vásárlók bizalma is nagyobb az ilyen online kereskedők iránt. Ezért a piaci súly növelésének a kulcsa az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresendő – vagyis az online forgalom növeléséhez meglepő módon az offline jelenlét bővítésére van szükség.

További hungarikum, hogy minden harmadik magyar online vásárló (vagyis mintegy 960 ezer ember), még akkor is online ellenőrizi le a raktárkészleteket, ha egyébként személyesen, vagyis offline vásárol meg egy terméket. Mindezt pedig úgy, hogy a terméket végül nem rendeli meg online, a webáruházat pusztán tájékozódásra használja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!