szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyarországi üdítőgyártók azt vállalták, hogy 2020-ra felére csökkentik az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség bejelentése szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-esnél. Ehhez a cégek – egyebek közt – átalakítják termékeik receptúráját, és új italokat is a piacra dobnak. A változás a szénsavas üdítőket, a gyümölcsleveket és a jeges teákat érinti.
„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” – mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.
Úgy számolnak, hogy 2020 végéig – 2017-hez képest – további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2010-hez képest.
A vállalatok korábban azt vállalták, hogy 2010 és 2017 között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökken, továbbá a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra nő.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!