szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég átlagosan 23 perccel indul később a menetrendben meghatározotthoz képest.

A Nagy-Britanniát érintő repülőjáratok pontosságát vizsgálta nemrég egy vizsgálat. Az eredmény azt mutatja, hogy a szigetországban a magyar gyökerű Wizz Air szerepelt a legrosszabbul: a járatok átlagosan 23 perccel később indultak a menetrendben feltüntetett időpontnál – írja a Guardian.

A Wizz Air szerint ugyanakkor csak helyi problémáról van szó: néhány, Nagy-Britanniában egyedülálló körülmény vezetett ilyen rossz eredményre. A légitársaság szóvivője a repülőtéri infrastruktúrát, a légtér zsúfoltságát és a szokatlanul kemény teleket hozta fel indokként, szerinte ugyanis a Wizz Air más országokban sokkal jobban teljesített.

A 44 vizsgált légitársaság közül a Scandinavian Airlines volt a legpontosabb, ezt követte a Norvegian Air Shuttle majd a Vueling Airlines.

A gépek indulása ugyanakkor nem feltétlenül befolyásolja azt, hogy a járat pontosan érkezik-e meg a célállomásra: a menetrendeknél ugyanis a légitársaságok ráhagyással dolgoznak, így ha a gép késve indul, de időben megérkezik, akkor tulajdonképpen az utasnak nincs oka panaszkodni.

A Wizz Air az utóbbi hetekben a magyar utazóközönséget is többször cserben hagyta: volt, hogy egyszerűen Londonban felejtette az utasokat, de előfordult olyan is, hogy a járatok többórás késéssel indultak. A Kormányhivatal a múlt héten bejelentette. hogy eljárást indít a légitársaság ellen, úgy ahogy korábban a Ryanair esetében is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!