Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ismét használt buszokat állított forgalomba a BKV, a Mercedes Citarók ugyan csak 9 évesek, talán nem jó ómen, hogy a fiumei (rijekai) közlekedési vállalat nyolcévesen megvált az összestől, majd rövidesen Debrecen is lepasszolta őket.
Használt buszokat állított forgalomba ismét a BKV, ezeket ráadásul nem is saját maguk vették, hanem a debreceni Intertanker Zrt.-től bérlik. A buszok ugyan csak 9 évesek (2009-es gyártásúak), azok előélete minimum kétes.
A 8 darab csuklós Mercedes Citaro ugyanis nem kellett a horvátországi Fiume közlekedési vállalatának, a sorozatos műszaki hibák miatt visszaadta őket a gyártónak – írja Facebookján az Omnibusz blog:
A buszok ekkor Debrecenbe kerültek, az ottani közlekedést ellátó Intertanker Zrt. tulajdonába, ám a cívis városnál sem jártak sokáig. Ezen az oldalon látszik, hogy szeptember 3-án, hétfőn már forgalomba állt Budapesten a nyolc PDZ-kezdetű rendszámú Mercedes Citaro. A szakmában "faceliftes" Citaróként emlegetett buszok külsőre hasonlítanak a 150 újonnan vásárolt Mercedes Citaróhoz, de azoknál jóval régebbiek, még egy kezdő szériához tartoznak.
A használt buszok vétele persze érthető is lehet a BKV részéről, hiszen új áránál jóval olcsóbban tud így a régi Ikarusoknál korszerűbb járműveket forgalomba állítani. De nem ez az első alkalom, hogy a BKV olyan buszokat vesz, amelyekkel máshol már volt gond – lásd genfi Volvók. Máskor pedig azért érte kritika a BKV használtbusz-beszerzéseit, mert a járművek nagyon idősek voltak: legutóbb 14 éves Van Hool, azelőtt pedig 17 éves Mercedes buszokat szereztek be.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.