szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A lakberendezési cikkeket gyártó vállalat csatlakozik a NextWave kezdeményezéséhez és felhasználja a műanyag hulladékot, mielőtt az elérné az óceánokat. Az első termék prototípusok 2019 végére készülnek el.

Az IKEA idén jelentette be, hogy 2020 év végéig minden egyszer használatos műanyagot száműz annak érdekében, hogy 2030-ra működését teljesen körkörössé tegye. Ennek részeként lett a NextWave tagja is: a kezdeményezés célja, hogy vállalatok, tudósok és non-profit szervezetek összefogásával az óceánok felé tartó műanyagot kereskedelmi célra használja, az ellátási lánc részévé tegye és használati termék legyen a hulladékból- olvasható a cég közelményében.

Az óceánok felé tartó műanyag olyan hulladék, melyet természetes élővizek, folyók, tavak és tengerek, 50 kilométeres körzetében találnak. Amennyiben ezeket nem gyűjtik össze, a nyílt óceánban végzik útjukat, ahol jelenleg több mint 86 millió tonna található belőlük.

Az IKEA fenntarthatósági vállalásainak célja, hogy minden termék és azok csomagoló anyagai megújuló és / vagy újrahasznosított alapanyagokból készüljenek 2030-ig, melynek fontos része a fosszilis alapú műanyag fokozatos kivonása.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Németh András Vállalkozás

Az IKEA házhoz megy, és beszélgetni akar – interjú az új cégvezérrel

A történetének legnagyobb átalakításába belekezdett svéd IKEA három év alatt gyökeresen megváltoztatja üzleti modelljét: az eladások alapján a világ legnagyobb bútorforgalmazója jelentősen növelné az online-forgalmat, és hangsúlyozottan jelen akar lenni a városközpontokban. Jesper Brodin, az IKEA egy évvel ezelőtt kinevezett új elnök-vezérigazgatója az esélyekről, a kihívásokról, és a magyarországi tervekről beszélt.

A NASA űrből készített felvétele mutatja igazán, mekkora pusztításon van túl Bejrút

A NASA űrből készített felvétele mutatja igazán, mekkora pusztításon van túl Bejrút

Japánban a Starbucksból is lehet dolgozni, és nem is akárhogyan

Japánban a Starbucksból is lehet dolgozni, és nem is akárhogyan

Merkely: A második hullám küszöbén vagyunk

Merkely: A második hullám küszöbén vagyunk