szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgyis megoldható az euró elfogadása, ha nincs az euró kezeléséhez megfelelő pénztárgépünk.

Hogyan kell helyesen eljárni, ha a kereskedő vagy a vendéglátó eurót szeretne elfogadni? – ennek járt utána egy olvasói kérdés alapján az Adózóna.

Antretter Erzsébet szenior menedzser, a Niveus Consulting Group szakértője a lapnak azt mondta, külön kell választani azt az esetet, amikor az árak az üzletben csak forintban kerülnek a termékeken feltüntetésre (ekkor az átváltáskor alkalmazott árfolyamot mindenképpen ki kell függeszteni az üzletben), és azt, amikor az árak mind euróban, mind forintban feltüntetésre kerülnek a termékeken.

Amennyiben kizárólag forintban tüntetik fel az árakat a termékeken, de a fizetés euróval is történhet, akkor a szakértő szerint nem gond, ha a pénztárgép nem kezeli az eurót, mivel a vevő a forintban meghatározott értéket egyenlíti ki euróval, a pénztárgépbe a forintos értéket kell beütni, illetve a nyugtán is forintértéknek kell megjelennie, így árbevételként és áfaalapként is a forintos összeg jelenik meg. Ha euróban is fel vannak tüntetve az árak, akkor olyan pénztárgép kell, amely az eurót is kezeli!

Mivel az árak kizárólag forintban kerülnek meghatározásra, a kereskedő kvázi forintért megveszi a vevőtől az eurót, amit az üzletben kiírt árfolyamon átszámítva tesz be a valutapénztárba.

A visszaadás történhet forintban és euróban is – amennyiben forintban történik, úgy az átadott euró kifüggesztett árfolyammal beszorzott forintértéke és a termék forintos ellenértéke közötti összegeket kell visszaadni. A pénztárgépben az eurót mindenképpen javasolt elkülöníteni.

További részletek az Adózónán!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!