szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez sérülten érkező csomagok kapcsán. Sok esetben a kereskedő és a futárcég egymásra vagy a vásárlóra mutogat, és senki nem akarja vállalni a felelősséget.

Tavaly az okozott bosszúságot, hogy karácsony előtt derült csak ki,  nem biztos, hogy ki tudják szállítani a csomagokat a vállalt határidőre. Idén viszont törötten, sérülten érkező csomagokról tesznek bejelentést a fogyasztók. Ráadásul általában kívülről nem is látszik sérülés a csomagon, így átveszik a fogyasztók a futártól, és csak később bontják ki, nézik meg alaposabban a terméket – írta közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A csomag átvételekor azt sem nézik meg a fogyasztók, hogy mit írnak alá a futárnak. Nem mindegy ugyanis, hogy azt ismerik el aláírásukkal, hogy a terméket vették át sérülésmentes, hiánytalan állapotban, vagy csak azt ismerik el, hogy a csomagot sérülésmentesen vették át.

Az első esetben gyakorlatilag lehetetlen az utólagos igényérvényesítés, hiszen aláírta a fogyasztó, hogy sérülésmentes, hiánytalan a termék, holott a legtöbb esetben meg se nézi, ki sem bontja a csomagolást a futár jelenlétében. Ebben az esetben az segíthet, ha felvételt készítünk a csomag kibontásakor, ez az okostelefonok világában már nem okozhat gondot.

A második esetben csak a csomagolás külső sértetlenségét ismerik el a fogyasztók, így a termék sérülése, hiányossága miatt könnyebben fel tudnak lépni. Annak érdekében, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe, mindenképpen minél hamarabb, lehetőleg a futár jelenlétében nyissuk fel a csomagot, győződjünk meg a termék sértetlenségéről.

Amennyiben valamilyen sérülés, törés vagy egyéb hiba miatt vissza kell küldeni a terméket, a kereskedő nem követelheti meg, hogy a fogyasztó azt eredeti, gyári csomagolásban küldje vissza. A FEOSZ több közérdekű pert nyert már, melyekben a bíróságok kimondták ezen feltétel jogellenességét.

Sokszor az is problémát okoz, hogy kinek küldjék vissza a hibás terméket a fogyasztók, a szerviznek vagy a kereskedőnek. A szerviz ugyanis a jogszabályok szerint kizárólag javíthatja a terméket, a kereskedőtől viszont kérhetjük a kijavítást, kicserélést, árleszállítást, vételár visszatérítést. A gyakorlatban azonban sok esetben a szerviz maga dönt arról, hogy a termék cserélhető-e, így elképzelhető, hogy ez a gyorsabb megoldás.

A FEOSZ szerint érdemes átvételi pontra elmenni a termékért, és ott helyben kinyitni a csomagot. Ha mégis futárral hozatjuk ki, kérjük meg, hogy váron, míg kibontjuk a terméket. Ha erre nincs mód, készítsünk felvételt a csomag kibontásáról!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Ulickaja a lélek testéről írt, könyvét a Testről és lélekről főszereplője fordította

Ulickaja a lélek testéről írt, könyvét a Testről és lélekről főszereplője fordította

"Szikrányi fényünk nem lesz" – élhetetlenné váló társasházak Józsefvárosban

"Szikrányi fényünk nem lesz" – élhetetlenné váló társasházak Józsefvárosban

12 TB helyett 400 TB tárhely: 33-szorosára növelné a szalagos tárolók kapacitását a Fujifilm

12 TB helyett 400 TB tárhely: 33-szorosára növelné a szalagos tárolók kapacitását a Fujifilm