szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Dreher a prémium kategória felé tör, ennek keretében változtattak a receptúrán.

Kukoricadara hozzáadása nélkül készülő sört dob piacra a Dreher – közölte a cég. Bai József, a vállalat pénzügyi igazgatója sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy ez része a cég stratégiájának, amely a prémium portfólió kialakítását célozza. Ennek részeként változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve is, az új termék csak árpamalátát, komlót és vizet tartalmaz majd.

A stratégia követi a magyar piac változását. Mint a cég beszámolt róla, a Dreher által értékesített sör mennyisége tavaly az előző évihez hasonlóan mintegy 2,5 millió hektoliter volt, ezen belül azonban egyre több a prémium kategóriába tartozó termék aránya.  

Bai József közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt.

A Dreher Sörgyárak Zrt. az Asahi Breweries Europe Group részeként működik, amely a japán Asahi Group Holdings teljes tulajdonában álló leányvállalata. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Az európai vállalatcsoportot 2017-ben hozták létre, a SABMiller csehországi, lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai üzletágainak, valamint kapcsolódó márkáinak felvásárlását követően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!