szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kormány ráadásul azoknak a beruházásoknak a hasznosulását is veszélyezteti, amelyekre az elmúlt másfél évtizedben egyenként is több tízmilliárd forintot költött Magyarország.

Lehet, hogy soha nem térül meg a Budapest–Belgrád-vasútvonal rekonstrukciója, a 750 milliárd forintos költség egy része viszont már biztosan a miniszterelnök barátjáé lesz

A Mészáros Lőrinc családja által irányított RM International Zrt.-t 2017. november 23-án alapították, másnap a MÁV kínaiakkal közös cége, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. kiírta a tendert a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal fejlesztésére, amelyen 2019 áprilisában éppen az a kínai konzorcium győzedelmeskedett, amelybe az RM Internationalt is bevonták.

Takács László közlekedésmérnök szerint a kormány magyarázata, hogy a görögországi kikötőből a jelenleginél jóval több áru érkezhet Magyarországon át Európába, ha felújítják a vasutat, gyenge lábakon áll. A Pireusztól Soroksárig vezető sínpár 1464 kilométer, és ebből mindössze 350 kilométeren száguldhatnának 160 kilométeres óránkénti sebességgel a konténerek. Azt is csak addig, amíg a polgármesterek el nem érik, hogy lakott területen lassítsanak a masiniszták.

További részletek az e heti HVG-ben.  

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!