Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A megválasztott elnök éppen most bontja le azt a rendszert, amely biztonságot nyújt az országnak, és ennek minden amerikai meg fogja inni a levét – mutat rá Stephen Hanson, a Virginiai Állami Egyetem, illetve Jeffrey Kopfstein, a Kaliforniai Egyetem professzora.","shortLead":"A megválasztott elnök éppen most bontja le azt a rendszert, amely biztonságot nyújt az országnak, és ennek minden...","id":"20250102_new-york-times-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579.jpg","index":0,"item":"38877beb-e1aa-4172-b2c9-5b11cbc341dd","keywords":null,"link":"/360/20250102_new-york-times-donald-trump","timestamp":"2025. január. 02. 15:30","title":"New York Times-vendégkommentár: Trumpnak rossz példaként ott van Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e770a31-3f75-42bf-a9b1-79d45f0a3f0f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az alapvetően burritóban utazó gasztrovloggertől csak tanulni érdemes.","shortLead":"Az alapvetően burritóban utazó gasztrovloggertől csak tanulni érdemes.","id":"20250103_receptek-roviden-kiados-etelek-burrito","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e770a31-3f75-42bf-a9b1-79d45f0a3f0f.jpg","index":0,"item":"30d33919-52ff-4c39-b4db-bf5c785fd580","keywords":null,"link":"/elet/20250103_receptek-roviden-kiados-etelek-burrito","timestamp":"2025. január. 03. 05:50","title":"Egy perc alatt megtudhatjuk, hogyan készíthetünk különleges és brutálisan kiadós ételeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db6b28df-f45f-4fe1-afef-e0d2dd1644be","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Idén nyáron is lehetnek fennakadások a repülésben. Az egyik lehetséges megoldás csak elméletben hangzik egyszerűnek, az európai légiirányítás egységesítése továbbra is várat magára.","shortLead":"Idén nyáron is lehetnek fennakadások a repülésben. Az egyik lehetséges megoldás csak elméletben hangzik egyszerűnek...","id":"20250103_hvg-egyseges-europai-egbolt-legter-legiforgalmi-iranyitas-repules-kesesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db6b28df-f45f-4fe1-afef-e0d2dd1644be.jpg","index":0,"item":"5b15f00f-1b6b-42fa-a01e-0434f10ac154","keywords":null,"link":"/360/20250103_hvg-egyseges-europai-egbolt-legter-legiforgalmi-iranyitas-repules-kesesek","timestamp":"2025. január. 03. 14:30","title":"A tavalyi késéscunami és teljes káosz után mi várható 2025 nyarán a repülésben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54.jpg","index":0,"item":"5654a0c3-d9f0-483d-9590-b69d1c600fee","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","timestamp":"2025. január. 02. 08:00","title":"Tóta W.: Dáridó Donalddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b35516ea-2d88-4e8d-bd93-31c8776c1257","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Egy kórházi dolgozó szerint nem történt több baleset, de a sérülések súlyossága szokatlannak mondható. ","shortLead":"Egy kórházi dolgozó szerint nem történt több baleset, de a sérülések súlyossága szokatlannak mondható. ","id":"20250102_berlin-tuzijatek-szilveszter-szabalyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b35516ea-2d88-4e8d-bd93-31c8776c1257.jpg","index":0,"item":"7d82217e-79a7-4d4a-bc95-f906678ea8da","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_berlin-tuzijatek-szilveszter-szabalyozas","timestamp":"2025. január. 02. 21:22","title":"Németországban öt ember vesztette életét a tűzijátékok miatt, vannak, akik betiltanák az árusításukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","shortLead":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","id":"20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97.jpg","index":0,"item":"cc00c4be-7d69-41d7-80af-c155acbcefe7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 09:22","title":"Sofőrre támadt a részeg utas, kidöntöttek egy jelzőlámpát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vajon ki örülhet ismét egy olcsó hitelnek?","shortLead":"Vajon ki örülhet ismét egy olcsó hitelnek?","id":"20250103_Ismet-milliardokat-pumpaltak-az-Eximbankba-amelybol-kulfoldi-orszagokat-hiteleznek-Orbanek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"47cc83a2-cffb-4d3e-888f-504b1ca73c8b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_Ismet-milliardokat-pumpaltak-az-Eximbankba-amelybol-kulfoldi-orszagokat-hiteleznek-Orbanek","timestamp":"2025. január. 03. 07:21","title":"Ismét milliárdokat pumpáltak az Eximbankba, amelyből külföldi országokat hiteleznek Orbánék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet. Peking teljes fogyasztása 2023-ban ennél szerényebb volt.","shortLead":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet...","id":"20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf.jpg","index":0,"item":"0c1e781f-83d5-4575-bfc4-f217cfb32787","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","timestamp":"2025. január. 03. 18:03","title":"Annyi napelemet telepít a sivatagba Kína, hogy egész Peking arról mehet majd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Wizz Air radikális változtatásra szólította fel a légitársaságokat
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Környezetvédelmi szempontok miatt betiltatnák az első osztályt a rövidtávú utakon.
Tovább folytatódik a hagyományos és a fapados légitársaságok harca. Ezúttal a Wizz Air lendült ellentámadásba és felszólította vetélytársait, hogy „az ötórásnál rövidebb repülőutakon fejezzék be az üres székek reptetését az első osztályon”.
A magyar hátterű légitársaság szerint a business class szolgáltatást minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani. Az ezen utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ahogy fogalmaztak:
"A régimódi utazás kora lejárt, akárcsak az első osztályé”.
A vita alapját a Lufthansa vezérigazgatójának nyári nyilatkozata adta. Akkor Carsten Spohr arról beszélt, hogy főleg a fapadosok felelősek az iparág környezetszennyező működésére vonatkozó kritikákért. A Lufthansa-vezér szerint a fapadosok veszteséget termelő járatokat tartanak fent feleslegesen, tovább növelve az iparág károsanyag-kibocsátását. Ezért is támadják a repülést a klímaaktivisták.
Mostani közleményében a fapados légitársaság azt írta, hogy jelenleg a Wizz Air egy utasra vetített szén-dioxid kibocsátása a legalacsonyabb az összes versenytársa közül, ami 57,1 g/utas/km értéket jelent a 2019 november adatok szerint.
„A teljes iparágnak agresszívabban kell követelnie, hogy tiltsák ki az első osztályokat a rövidtávú légiközlekedésből. Egyben arra kérjük az utasokat is, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt lefoglalják a repülőjegyüket” – nyilatkozta Váradi.
A Wizz Air profitja egyébként durván megnőtt az idén, meg is növelték a pénzügyi év végén várható profit-előrejelzésük alsó határát. A cég korábban 320 és 350 millió euró közötti sávba várta az éves adózott eredményt, az alsó határt most 335 millió euróra módosították.