szerző:
hvg.hu

Környezetvédelmi szempontok miatt betiltatnák az első osztályt a rövidtávú utakon.

Tovább folytatódik a hagyományos és a fapados légitársaságok harca. Ezúttal a Wizz Air lendült ellentámadásba és felszólította vetélytársait, hogy „az ötórásnál rövidebb repülőutakon fejezzék be az üres székek reptetését az első osztályon”.

A magyar hátterű légitársaság szerint a business class szolgáltatást minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani. Az ezen utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ahogy fogalmaztak:

"A régimódi utazás kora lejárt, akárcsak az első osztályé”.

A vita alapját a Lufthansa vezérigazgatójának nyári nyilatkozata adta. Akkor Carsten Spohr arról beszélt, hogy főleg a fapadosok felelősek az iparág környezetszennyező működésére vonatkozó kritikákért. A Lufthansa-vezér szerint a fapadosok veszteséget termelő járatokat tartanak fent feleslegesen, tovább növelve az iparág károsanyag-kibocsátását. Ezért is támadják a repülést a klímaaktivisták.

Váradi József, a Wizz Air alapító-vezérigazgatója később a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva „teljes baromságnak" nevezte az állításokat.

Mostani közleményében a fapados légitársaság azt írta, hogy jelenleg a Wizz Air egy utasra vetített szén-dioxid kibocsátása a legalacsonyabb az összes versenytársa közül, ami 57,1 g/utas/km értéket jelent a 2019 november adatok szerint.

„A teljes iparágnak agresszívabban kell követelnie, hogy tiltsák ki az első osztályokat a rövidtávú légiközlekedésből. Egyben arra kérjük az utasokat is, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt lefoglalják a repülőjegyüket” – nyilatkozta Váradi.

A Wizz Air profitja egyébként durván megnőtt az idén, meg is növelték a pénzügyi év végén várható profit-előrejelzésük alsó határát. A cég korábban 320 és 350 millió euró közötti sávba várta az éves adózott eredményt, az alsó határt most 335 millió euróra módosították.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Meghan Markle apja hazudott Harry hercegnek

Meghan Markle apja hazudott Harry hercegnek

Letartóztatták a szomáliai férfit, akit egy budapesti egyetemista megerőszakolásával gyanúsítanak

Letartóztatták a szomáliai férfit, akit egy budapesti egyetemista megerőszakolásával gyanúsítanak

Lazán odaadta a sofőrnek menet közben az autón felejtett tabletjét a motoros – videó

Lazán odaadta a sofőrnek menet közben az autón felejtett tabletjét a motoros – videó

A mentőszolgálat szerint túl bonyolult kiszámítani, mennyi idő alatt érnek ki a betegekhez

A mentőszolgálat szerint túl bonyolult kiszámítani, mennyi idő alatt érnek ki a betegekhez

Kereken 600 lóerős lett az új BMW X3 M

Kereken 600 lóerős lett az új BMW X3 M

Hableány-tragédia: nem ismeri el felelősségét a Viking Sigyn üzemeltetője

Hableány-tragédia: nem ismeri el felelősségét a Viking Sigyn üzemeltetője