Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Váradi József szerint a hagyományos légitársaságok felelősek a környezetszennyezésért, a nyugat-európaiak pedig arrogánsak a kérdésben.
"Teljes baromságnak" nevezte a Lufthansa-vezér állításait a fapados légitársaságokról Váradi József, a Wizz Air alapító-vezérigazgatója a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva. A cégvezető azon háborodott fel, hogy Carsten Spohr egy interjúban azt mondta, főleg a fapadosok felelősek az iparág környezetszennyező működésére vonatkozó kritikákért.
A vita alapját a Lufthansa vezérigazgatójának nyári nyilatkozata adta. Akkor Spohr arról beszélt, hogy a fapadosok veszteséget termelő járatokat tartanak fent feleslegesen, tovább növelve az iparág károsanyag-kibocsátását. Ezért is támadják a repülést a klímaaktivisták.
Váradi szerint ebből semmi sem igaz, szerinte a problémáért pont a hagyományos légitársaságok okolhatók, amelyek a business class utasaikra építik az üzleti modelljüket, ami növeli az ökológiai lábnyomukat. Arról nem is beszélve, hogy az általuk üzemeltetett repülőgépek régebbi típusok, többet fogyasztanak, és a helykihasználásuk sem hatékony.
"Az üzleti modelljük két kulcseleme, hogy minél több utas utazzon business classon, és hogy sok legyen az átszállás: mindkettő alacsony hatékonyságú és környezetszennyező" – mondta Váradi a hagyományos légitársaságokról.
Váradi szerint a Wizz Air járatain egy utasra átlagosan nagyjából 50 gramm szén-dioxid-kibocsátás esik kilométerenként, míg a hagyományos járatoknál 90. Úgy látja, a légiközlekedés ellen irányuló kritikák – pont amikor a fejlődő országokban kezdik felfedezni a nyaralás örömeit – Nyugat-Európa arroganciájára mutatnak rá.
Nyugaton körülbelül ötször olyan gyakran repülnek, mint a kelet-európaiak"
– emelte ki.
A Wizz Air profitja egyébként durván megnőtt az idén, meg is növelték a pénzügyi év végén várható profit-előrejelzésük alsó határát. A cég korábban 320 és 350 millió euró közötti sávba várta az éves adózott eredményt, az alsó határt most 335 millió euróra módosították.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megélhetési gondokkal küzdöttek az ügyvédek, orvosok és mérnökök Magyarországon, sokan pedig biciklikölcsönzésből próbáltak meggazdagodni, kevés sikerrel. Száz éve derült fény az első légi rablógyilkosságra Magyarországon, a tízéves szökevény Robinzonokat pedig jugoszláv katona fogta el a határ túloldalán. Az 1925. nyári újsághírekből az is kiderül, hogy vádlottak és elítéltek is személyiséget cseréltek a börtönben.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Az ellenzéki politikus szerint ha a Tiszának kétharmada lenne, akkor Rogánt, Schadlt, Völnert, a Matolcsy-kör tagjait, és mindenkit, aki a magyaroktól lopott, bilincsben vinnék el.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.