Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
440 millió forinttal drágult az új komáromi Duna-híd, mert az egyik pillér építéséhez szükséges pallókat elsőre nem sikerült elég mélyre leverni. A hidat Mészáros Lőrinc cége építi konzorciumban, jelen állás szerint 2020. május végére fog elkészülni.
Alaposan felment a komáromi Duna-híd építésének ára, a számla már 92,5 millió eurónál (31 milliárd forintnál) jár – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből.
Az ár azért ment fel, mert a híd 3. pilléréhez műszigetet kell építeni úgynevezett szádfalas technológiával (lényegében acélpallókat vernek le a talajba, jelen esetben a Duna medrébe, így hoznak létre vízmentes területet, ahol dolgozni lehet). Menet közben azonban kiderült, hogy a tervezett (vibrációs) technológiával nem lehet a szádpallókat elég mélyre leverni, annak ellenére, hogy az előzetes talajvizsgálati jelentés adatai szerint ennek mennie kellett volna. 13 méter helyett csak 1-4 métert sikerült elérni, ráadásul a lemezek többször roncsolódtak a nagy igénybevétel miatt. A lemezeket ezért más technológiával kellett leverni, mindez pedig késést is okozott az ütemtervhez képest.
A hidat építő vállalkozások 1,56 millió euróval szerették volna megemelni a díjukat, ebből az építtető NIF (Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő) Zrt. 1,3 milliót (440 millió forintot) hagyott jóvá. A híd jelen állás szerint május végére fog elkészülni.
A hidat építő vállalkozások egyébként:
Az új átkelő a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra helyezkedik majd el, 2017 nyarán indult a beruházás. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú átkelőn kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A hídnak eredetileg 2019 őszére kellett volna elkészülnie, árának körülbelül háromnegyede uniós forrásból származik.
Itt megnézheti, hogyan épül az új Duna-híd Komáromnál
Százezreknek lesz könnyebb a közlekedés.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.