szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Százezreknek lesz könnyebb a közlekedés.

Szlovák oldalon az új Duna-híd pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt. Az erről készült képeket Facebook-oldalán tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Facebook / Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A komáromi új Duna-hidat 2017 végén kezdték építeni, azért, hogy járművek Komáromot elkerülve tudjanak átkelni a Dunán. Azzal, hogy a híd pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt, befejeződött a leghosszabb szakasz tolása, és az elemek a végleges helyükre kerültek.

Facebook / Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt írta, hogy a komáromi Duna-híd merevítőtartójának Szlovákia irányába történő kitolása múlt héten megtörtént, az első szabadszereléssel készülő elemet február 14-én beemelték, ezzel a 600 méter hosszú merevítőtartóból elhelyeztek 278 métert. A pilon alsó háromszögének acélszerelése elkészült, további 6 elemet beemeltek, ezzel a 120 méter magas pilonból 42 métert elhelyeztek, 100 méter magasságig a pilonelemeket már a helyszínre szállították.

Facebook / Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A pályalemezek építését a magyar oldalon folytatják. A pilon elkészülte után kerül sor a víz fölötti pályaszerkezet építésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!